2. prosince 2011 8:30 Lidovky.cz > Byznys > Auto

Honda snižuje spotřebu,
zavádí přímé vstřikování

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Honda, autosalon Tokio 2011 | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Honda, autosalon Tokio 2011 | foto: ve spolupráci s Autoweb.cz
Japonci obměňují celou nabídku spalovacích motorů, představili nová hybridní pohonná ústrojí a vylepšenou bezstupňovou převodovku.

Honda představila na domácím autosalonu obměněnou nabídku motorů. Benzínové jednotky zůstávají na první pohled beze změn, všechny ale mají nižší třecí ztráty a přímé vstřikování. Nabídnou proto lepší spotřebu i vyšší výkony. Slabší verze dieselu 2.2 i-DTEC nahradí lehký hliníkový čtyřválec o objemu 1,6 litru. Na stánku je také nová bezstupňová převodovka (CVT) a pohonná ústrojí pro malé i velké hybridy nejbližší budoucnosti.

Více k tématu najdete na www.autoweb.cz

Snazší pohyb nejenže snižuje spotřebu, ale uvolní i pár newtonmetrů, které se dřív zbytečně měnily na teplo. V případě vidlicového šestiválce o objemu tři a půl litru (jako jediný nemá rozvod DOHC) slibuje Honda snížení spotřeby o deset procent při pětiprocentním nárůstu výkonu.

U nás už motor není k dispozici, ale podle některých zprávy be se to mohlo změnit s příchodem tolikrát slíbeného (a zrušeného) nástupce NSX. Ten by mohl využívat také služeb dalšího nového vynálezu na stánku Hondy. Hybrid SH-AWD kombinuje zmíněný šestiválec připojený k přední nápravě s dvojicí elektromotorů, které ovládají každý jedno zadní kolo. Mají po třiceti koních výkonu.

Spotřeba dieselu klesne o 15 procent

Spalovací motor je spojen s dvouspojkovou převodovkou, která navíc ukrývá další elektromotor o výkonu před 40 koňských sil. Cílovým trhem hybridu jsou především Spojené státy, informace o NSX berte zatím jako spekulace.

ČTĚTE TAKÉ:

O novém dieselu zatím Honda mnoho neřekla. Bude mít objem 1,6 litru a díky hliníkové konstrukci jednu z nejnižších hmotností ve třídě. Honda slibuje stejné vnitřní odpory jako u benzínových motorů. Spotřeba má klesnout o patnáct procent "ve srovnání se současnými produkty" - tím se pravděpodobně myslí nenovější naftový čtyřválec o odjemu 2,2 litru. Výkon motoru bude pravděpodobně nižší než 140 koní velké jednotky, ale pokud výrazně klesne hmotnost, zůstanou auta (především Civic) podobně rychlá jako dosud.

Honda většinou neuvádí konkrétní čísla, takže není třeba rozebírat jednotlivé motory zvlášť. Inovované benzínové jednotky mají dva vačkové hřídele a proměnné časování ventilů, shodily na váze a Japonci věnovali zvýšenou péči tření jejich pohyblivých částí. 

  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz