Analytici odvětví již dlouho předpovídají, že stahování hudby jednou
nahradí kompaktní disk. Dodávají přitom, že stoupající význam internetu v hudebním průmyslu bude mít vliv i na jiná odvětví. Stejným směrem se rychle ubírají například knihy a video.
"Lidé dlouho mluvili o přechodu na digitální prodej hudby, ale zdá se, že se ten symbolický zlom odehrává právě teď," uvedl reportér hudebního magazínu Rolling Stone Steve Knopper, který pracuje na knize o hudebním průmyslu v digitální éře.
Apple oznámila, že se její údaje opírají o průzkum prodeje za leden a únor, který provedla agentura NPD. Ta v průměru počítá 12 prodaných písní za jeden kompaktní disk.
Konec cédéček?
"Podtrhuje se tím velmi významný trend v odvětví," dodal vice prezident a ředitel průzkumu agentury Jupiter Research Michael Gartenberg. "Není to tak dávno, kdy Apple hrdě oznámila fakt, že se dostala na čtvrtou pozici. A poté vystoupala na třetí a druhou," dodal.
V únoru NPD oznámila, že iTunes loni překonala maloobchodní řetězce Best Buy Co a Target Corp, a že se tak dostala v celoročním prodeji hudby v USA na druhou pozici.
Apple vyrábí hudební přehrávače iPod, počítače Macintosh a mobilní telefony iPhone. Hudební prodejnu iTunes otevřela před pěti lety a od té doby přilákala 50 milionů zákazníků, kteří si u ní dohromady koupili čtyři miliardy písní, napsala agentura Reuters.