6. února 2017 12:39 Lidovky.cz > Byznys > Média

Reklamy v Super Bowlu: Budweiser vsadil na imigranty, Trumpovi fanoušci volají po jeho bojkotu

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 3Diskuse
Super Bowl 2016 | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Super Bowl 2016 | foto: Reuters
NEW YORK Super Bowl, tedy finálový zápas severoamerické národní fotbalové ligy (NFL) v americkém fotbalu, už má vítěze a poražené. Jasné vítěze a poražené ale mají také inzerenti, kteří za půlminutový spot při finále, které sleduje více než 110 milionů lidí, platili kolem pěti milionů dolarů (126 milionů korun). Pro některé z nich byla tato událost letos možností, jak vyjádřit politický názor, zatímco jiní raději volili humor, uvedla agentura AP.

Pro reklamní trh je finále Super Bowlu největší událostí. Firmy si vybírají různé taktiky, jak oslovit diváky, aby se jim jejich investice vrátila. V letošním roce spousta z nich vsadila na politiku, některé si vybraly únikový humor. Značka pro péči o vlasy „It’s 10“ dokonce zvolila obojí najednou, když si dělala legraci z vlasů Donalda Trumpa.

Agentura AP jako vítěze v letošní reklamní kampani zvolila Tide, T-Mobile, Budweiser, automobilku Kia a NFL. T-Mobile a Tide zvolily humorné reklamy. Podařené byly podle AP i dva spoty NFL, jejichž cílem bylo oslovit všechny.

Reklama Budweiseru vyvolala silnou kritiku u Trumpových fanoušků. Minutový spot, který vypráví příběh cesty spoluzakladatele firmy do USA jako imigranta, přiměl Trumpovy fanoušky k výzvě k bojkotu piva.

Kia do svého spotu zařadila i sociální otázky, avšak tak, aby se její reklama nikoho nedotkla.

T-Mobile si dokonce koupil až tři minuty reklamního času a ve svých spotech vsadil na celebrity.

Naopak reklamu Amerického ropného institutu (API), která se snažila být vážnější, označila AP za méně zdařilou. Reklama také okamžitě vyvolala posměch na sociálních sítích. Mezi poražené zařadila agentura i reklamy na osvěžovač vzduchu Febreze, Snickers a reklamu řetězce rychlého občerstvení Wendy’s. Snažily se být humorné, avšak většinou se jim to podle oslovených reklamních analytiků nepovedlo.

ČTK
  • 3Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!