22. prosince 2012 9:52 Lidovky.cz > Byznys > Auto

Isuzu nepotkáte každý
den. A to je škoda

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Isuzu D-Max se trochu zakulatilo, aby mělo lepší aerodynamiku, a na spotřebě je to znát. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Isuzu D-Max se trochu zakulatilo, aby mělo lepší aerodynamiku, a na spotřebě je to znát. | foto: Jan Stacha
Isuzu D-Max není auto, které potkáte každý den. V Česku je spíše málo známou alternativou zaběhlých hráčů evropských a japonských značek. A to je škoda, tenhle pick-up oplývá unikátními vlastnostmi. Je to hlavně pracant, ale s osobními auty má dost společného.

Japonská značka Isuzu je v Česku spojována spíše s nákladními auty a autobusy. Méně lidí už ví, že vyrábí také jeden z nejúspěšnějších pick-upů na světě. Těch tu ale moc nepotkáte. Tuhle situaci chce změnit nová generace pick-upu D-Max, která má aerodynamičtější karoserii, je o čtvrt metru delší a také by měla být tišší a úspornější.

Nouzové zadní sedačky
D-Max je stále klasický pick-up, takže nabízí několik verzí karoserie. Kdo chce dělníka pro převážení co nejvíce nákladu, pořídí si variantu s krátkou dvoumístnou kabinou nazvanou Single Cab a nejdelší korbou, která jako jediná může mít také pohon jen zadních kol. Novinkou je čtyřmístná verze Space Cab s nouzovými zadními sedačkami, ke kterým umožňují přístup malá zadní dvířka, otevíraná proti směru jízdy.

Testovaný vůz měl největší a nejpraktičtější kabinu Double Cab, nabízející více než dostatek prostoru pro pět cestujících. Takový D-Max může posloužit jako rodinné auto. Za jeho volantem si najdou optimální pozici i dlouzí řidiči a za nimi zbude dostatek místa pro další abnormálně vysoké pasažéry. Všemožných odkládacích schránek a prostor je tu dost, jen škoda, že kapsy ve dveřích na rozdíl od mnohých konkurentů nepojmou větší PET. Přitom místo mezi dveřmi a sedačkami by tu bylo. Důležité je, že se kabina Isuzu přiblížila nejlepším konkurentům, jejichž interiéry se blíží těm v osobních autech. Ale nějakou dobu budete místo hlasitosti ladit rádio, ovladače mají opačné rozmístění „po japonsku“. Tohle auto uveze tunu Při praktickém použití se D-Max vyrovná svým sokům. Má velkou korbu s upevňovacími oky, uveze 1055 kilogramů a víko korby může posloužit jako lavička nebo nakládací plocha, unese totiž dva metráky. Samotné auto utáhne bržděný přívěs vážící až tři tuny.

ČTĚTE TAKÉ

Auto stavěné na zátěž
Podvozky pick-upů jsou stavěné na to, že budou jezdit převážně pod zátěží – proto mimochodem české zastoupení jedné z konkurenčních značek montuje na své testovací vozy závaží, aby pak někdo nenapsal, jak zadní náprava jejich nového pick-upu poskakuje, když není správně zatížena. Isuzu to nedělá. Nemá proč.

Nenaložený D-Max se chová docela poddajně, statečně se drží silnice a lehce uskakovat začne až v zatáčkách projížděných opravdu rychlým tempem, kdy riziko uskočení odvrátí rychle fungující stabilizační systém. Ten lze zcela vypnout, pak ale budete muset mít rychlé ruce. Převod řízení je dlouhý, kvůli přesnosti v terénu.

Tam se bude hodit velkorysá světlá výška 275 mm nad silnicí i jednoduchý otočný ovladač, kterým lze aktivovat pohon všech kol i za jízdy do rychlosti 100 km/h. Redukce převodů má dostatečný poměr 2,482 : 1, takže D-Max dokáže klesat rychlostí kroku. V terénu je vynikající, na polních cestách skvěle tlumí nerovnosti a ve městě není třeba zpomalovat při přejezdu retardérů, auto se jen tiše zhoupne. Ale pro extrémní situace občas potřebnou uzávěrku zadního diferenciálu Isuzu nenabídne. Prý se to řeší, stejně jako nemožnost objednat si parkovací senzory.

Isuzu exceluje ve spotřebě
Isuzu v některých ohledech zkrátka nevyniká nabídkou nejmodernější techniky. Zato exceluje v tom, co řeší všichni: ve spotřebě. Dvouapůllitrový čtyřválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly je kultivovaný a silný. Jeho maximální točivý moment 400 Nm je k dispozici již od 1400 otáček a nejvyšší výkon 163 k v 3600, což o něčem svědčí. Je to pomalejší, „náklaďákový“ motor a pro pick-up se náramně hodí. Sveřepě táhne již od nízkých otáček, ale v těch vysokých ztrácí dech.

Zároveň je ale až pohádkově úsporný. Pokud budete dobře pracovat s trošku jalovou, nicméně rychle zvládnutelnou šestistupňovou manuální převodovkou, dostanete se na doslova neuvěřitelné hodnoty. Při klidné jízdě stačí D-Maxu kolem sedmi litrů na sto kilometrů a přes deset se nedostane ani v městských zácpách.

Isuzu D-Max je s přehledem zatím nejméně žíznivý pick-up. V některých drobnostech se může zdát nedotažený, ale v tom, co má dělat, vyniká. Svůj účel plní skvěle, a pokud vám jde o co nejlevnější provoz, nic úspornějšího nepořídíte.

Jan Stacha
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz