30. dubna 2015 6:30 Lidovky.cz > Byznys > Média

Jágrbook. Jak si česká hokejová
hvězda získává fanoušky na internetu?

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 4Diskuse
Čas na selfie si Jágr našel i v posilovně. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Čas na selfie si Jágr našel i v posilovně. | foto: Facebook Jaromíra Jágra
„Hokejová rodino,“ společně vše dokážeme. Takový vzkaz visí v záhlaví facebooku nejlepšího českého hokejového útočníka všech dob. Ona hokejová rodina Jaromíra Jágra už má víc než 540 tisíc členů a pořád se rozrůstá. A při rodinných srazech by ani neměla problémy v komunikaci. Drtivá většina příbuzných jsou Češi.

Co říká? Můžete to někdo přeložit? V Americe se 24. března letošního roku fanoušci na webu a sociálních sítích dožadovali vysvětlení, co to jejich idol na sedmnáctisekundovém videu povídá. Příspěvek, na kterém hvězda severoamerické hokejové ligy Jaromír Jágr na verandě svého nového floridského domu krmí veverku, uveřejnil i prestižní sportovní server TSN, který v Kanadě sledují snad úplně všichni.

„Ti chutná, viď? Hranolky. Jsi dlouho neměla hranolky, co? Tu máš, ještě jeden,“ pronáší třiačtyřicetiletý hokejista na videu. Jeho komentář k němu byl také svérázný, dá se říct jágrovský: „Oběd před zápasem a koukněte, kdo se na mě přišel podívat. ‚Drevokocůr‘z Floridy :)))) a jak mu chutnalo:)“

Vždyť je to vtípek, hodný závěrečné reportáže se zvířátky v televizních zprávách, řeknete si. Jenže právě takovými komentáři, ale i svou bezprostředností si Jágr získává své fanoušky. Na rozdíl od mnoha jiných celebrit, ať už sportovních či nesportovních, si dělá legraci ze všeho možného, nejčastěji však sám ze sebe. U člověka, který toho tolik dokázal, vydělal tolik peněz, je to ojedinělá věc.

„Jágr dokáže pobavit i nutí k zamyšlení, je přímý. Už oslovení fanoušků ‚hokejová rodino‘ je krásně důvěrné. Všichni pak máme pocit, že Jarda je opravdu náš, že nám tak trochu patří a my ho i díky facebooku známe lépe a komunikuje s námi na přímo. Neuveřejňuje každý svůj výsledek a úspěch a nedává příspěvky jen o hokeji, ale klidně nahraje video, jak krmí veverku, nebo sepíše zamyšlení o životě,“ říká Tomáš Houska, odborník na sociální sítě z Českého olympijského výboru.

Kvůli facebooku Jágr nasadil i netradiční paruku.

Kvůli facebooku Jágr nasadil i netradiční paruku.

Způsob, jakým oslovuje fanoušky v posledních třech letech ještě posílil už tak obrovskou popularitu nejslavnějšího českého hokejisty. I bez virtuálních pomocníků si fanoušky získával svou bezprostředností. Nikdy neodmítne společnou fotku, i když třeba po porážce nemá vůbec náladu. Nebo se zajde podívat na tenisový turnaj a mezi diváky ho vyhmátne hokejový nadšenec žadonící o podpis.

Jágrův příběh je prostě fascinující a možná i proto lidi tak láká. Kluk ze statku, co na sobě odmala tvrdě dřel, stal se jedním z nejlepších hokejistů všech dob a dokázal vydělat v přepočtu už hodně přes dvě miliardy korun. Navíc i ve třiačtyřiceti letech zůstává i přes občas šedivější vousy tak trochu malým klukem. Vtipkuje, tyká novinářům při rozhovorech a až na výjimky se mu vyhýbají skandály. Za to všechno ho Češi milují. V zámoří je sice respektovaným hráčem, ale nikdy tam nedosáhl status takové modly, jako se stalo v Česku.

Začátky u klávesnice

Když 5. dubna 2012 svoji stránku na sociální síti Jágr rozjel, nic nenasvědčovalo tomu, že se stane fenoménem. Z prvních příspěvků jde poznat, že mu s publikováním na největší světové sociální síti v té době někdo pomáhal. Přivítání bylo pouze v angličtině, následující příspěvky už dvoujazyčné. Většinou šlo ale o jednu větu typu „Poslední trénink a jde se na to // Last practice in Philly and let’s get it started.“ Podobných statusů sportovních hvězd se stejnými zvoláními je plný facebook.

Jaromír Jágr tak, jak ho fanoušci neznají.

Jaromír Jágr tak, jak ho fanoušci neznají.

Jágr v té době hrál s týmem Philadelphia play off NHL a vzkazy se týkaly téměř kompletně právě bojů o Stanleyův pohár. A pár týdnů byly dokonce podepisovány jako 68fans, sám hokejista mlčel. Už to vypadalo, že se Jágrův profil stane příkladem stránky o něm, ale bez něj.

Jenže na konci léta 2012 nastal obrat. Slavné číslo 68 se facebooku chopilo samo. V zámoří se rozjela výluka NHL a majitel Kladna a zároveň nově největší hvězda české extraligy začala i za pomocí Facebooku lákat fanoušky na zápasy.

„Musím vám říct, že jsem byl až překvapený, že jsem dal docela tři pěkný góly!:) Ale šancí jsem měl víc, klidně jich mohlo být až šest... No nic, snad příště... :) Hlavně že jsme vyhráli, musím pogratulovat celýmu našemu týmu. A že se byl podívat na zápase můj nový šéf Joe Nieuwendyk z Dallasu? No, musel jsem se před ním přeci trochu vytáhnout... Vy to před svými šéfy neděláte?:),“ napsal 28. října.

Od té dobu začala jeho stránka raketově sbírat fanoušky.

V magazínu Pátek LN, který tento týden mimořádně vychází ve čtvrtek, dále najdete:

  • Rozhovor s jedním z nejlepších obchodníků s uměním Zdeňkem Sklenářem o zničené galerii, instinktu a víře umělecká díla.

  • Jak se píše metro. O tom, jak se vyvíjel vizuální styl pražského metra.

  • 4Diskuse
Vojtěch Gibiš

Autor

Vojtěch Gibišvojtech.gibis@lidovky.czČlánky




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz