28. prosince 2010 18:30 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Jančura a jeho RegioJet získal na
Slovensku smlouvu na devět let

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 2Diskuse
Radim Jančura. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Radim Jančura. | foto: Lidové noviny
PRAHA Společnost RegioJet ze skupiny Student Agency Radima Jančury získala od slovenského ministerstva dopravy devítiletou smlouvy na dotovaný provoz osobních vlaků mezi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnem. První Jančurovy vlaky by na trať měly vyjet na jaře 2012.

Informoval o tom server iDnes.cz.

"Nabízíme nový koncept regionální dopravní obslužnosti, zdvojnásobíme počet spojů," řekl serveru mluvčí společnosti Aleš Ondrůj. Dosud jezdí na téměř stokilometrové trati osm párů vlaků denně, o víkendu je provoz řidší. Další spoje pak jezdí jen na části trati. RegioJet, který je dceřinou firmou Student Agency, slibuje také zkrácení jízdní doby mezi Bratislavou a Dunajskou Stredou na 43 minut z nynějších 70 minut.

Poptávku na zajištění vlakové dopravy mezi Bratislavou a Komárnem
zveřejnilo slovenské ministerstvo dopravy v úředním věstníku Evropské unie už v roce 2009. "Jediný, kdo se přihlásil, byl RegioJet," řekl mluvčí
slovenského ministerstva dopravy Martin Krajčovič. Slovensko podle něj díky smlouvě ušetří ročně deset procent nákladů, přínosem pro cestující budou také klimatizované vlaky s větší kapacitou pro až 300 pasažérů.

V Česku to jde hůře
Jančurova firma požaduje otevírání trhu na železnici také po tuzemských krajích a ministerstvu dopravy, ty se k tomuto kroku však příliš nemají.

Řada krajů naopak na konci loňského roku podepsala desetileté smlouvy s Českými drahami. "Podobně jako při zavádění eura udělalo nyní Slovensko to, na co nemělo Česko odvahu," komentoval postup slovenského ministerstva Ondrůj. Podle něj slovenské ministerstvo ušetří oproti současnosti desetinu nákladů.

Regiojet Student agency vyrazil na koleje.

Železničná spoločnosť Slovensko dostává výrazně vyšší dotace než České dráhy, proto není tak těžké nabídnout nižší cenu, napsal server. Zatímco České dráhy inkasují okolo stokoruny za kilometr, na Slovensku bude v příštím roce dotace činit téměř sedm eur (zhruba 178 Kč) za kilometr.

Rok 2010 v obrazech

V Česku chce RegioJet v příštím roce zahájit provoz dálkových vlaků bez státní dotace. Narušení monopolu Českých drah v rychlíkové dopravě ohlásil na polovinu roku. Pokud firma stihne nakoupit vagony a upravit lokomotivy, začne v příštím pololetí jezdit na trati Praha - Ostrava.

ČTK, Lidovky.cz
  • 2Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz