Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Jančura si nechá prodělečné taxíky. Rozšíří flotilu a přidá novou značku

Ekonomika

  6:00
PRAHA - Před několika týdny mluvil Radim Jančura o projektu pražských taxíků jako o úletu. Vyjednával dokonce o prodeji této firmy. Serveru Lidovky.cz ale prozradil, že se nakonec rozhodl jinak. Tick Tack Taxi si ponechá – a naopak ji výrazně rozšíří. Přibude i další značka aut.

Radim Jančura, zakladatel a vlastník Student Agency, představil projekt pražské taxislužby Tick Tack foto:  František Vlček, Lidové noviny

Úspěšný brněnský podnikatel na podzim připustil, že jeho bílé taxíky v Praze prodělávají. Navíc se mu neosvědčil pokus s řidiči-zaměstnanci, kteří podle Jančury neměli motivaci snažit se nad rámec svých povinností. A byli pro firmu drazí.

Přestože majitel skupiny Student Agency nikdy neřekl, kolik na provoz více než stovky taxíků doplácí, byly úvahy o prodeji logické. Došlo i na konkrétní jednání. „Zájemci o vstup do Tick Tacku byli. Ale rozhodli jsme se, že v projektu budeme pokračovat a naopak ho výrazně rozšíříme,“ řekl pro Lidovky.cz Radim Jančura.

Jančura žaluje České dráhy o 717 milionů. Vyčítá jim snížení cen

Výrazně podle něj přibude aut i řidičů. Přesné počty ale chce majitel skupiny Student Agency upřesnit později. Stejně tak i novou filozofii podniku. Už nyní pro firmu jezdí jen řidiči na živnostenský list. „Tento převod je dokončený,“ řekl mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj. Tick Tack tedy už funguje podle modelu obvyklého u jiných taxislužeb.

Řidičů je nyní zhruba stejný počet jako aut, tedy kolem stovky.

Jádrem flotily Tick Tack Taxi zůstanou limuzíny Audi A6. „A přibude ještě jedna značka,“ prozradil Jančura.

Podle informací serveru Lidovky.cz by mělo jít o vozy Škoda Octavia, dohodu však podnikatel ještě neuzavřel. Počet škodovek by měl přesáhnout stovku a měly by fungovat jako alternativa k limuzánám Audi.

Velké plány neklaply

Rozšířená služba Tick Tack – s vozy Audi a řidiči zaměstnanci – odstartovala v hlavním městě v listopadu roku 2013. Firma existovala už dříve, šlo o menší pražskou taxislužbu se zhruba 40 auty. Pak do ni vstoupil Radim Jančura, získal zhruba devadesátiprocentní podíl a vyhlásil plány na velkou expanzi.

Mluvil zejména o očištění pověsti pražské taxislužby, na leasing nakoupil luxusní auta a spustil rozsáhlé nábory zaměstnanců. O „zkušené“ pražské taxikáře Radim Jančura nestál.

Jančura posílí slovenský byznys. V Bratislavě staví depo pro žluté vlaky

Jenže zaměstnanecký model se ukázal jako velmi nákladný.

„Nejsme v zisku. Souvisí to s tím, že zhruba 65 procent toho, co vybereme od našich klientů, odevzdáme státu ve formě DPH či zaměstnaneckých odvodů. Naše konkurence přitom jede na systém OSVČ,“ řekl Jančura v říjnu pro Lidovky.cz.

Autor:

Velvyslanectví Alžírské demokratické a lidové republiky
Administrativní pracovník

Velvyslanectví Alžírské demokratické a lidové republiky
Praha