Brněnská firma vozí cestující na této trase necelý rok. Podle RegioJetu vytáhl státní železniční dopravce ZSSK podnákladové ceny.
„Je to reakce na nečinnost ministra dopravy Jána Počiatka, který neudělal nic pro to, aby zabránil ZSSK v poškozování RegioJetu nekalou soutěží a podnákladovými cenami,“ vypočítává mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.
Slavné autobusy Student Agency skončí. Jančura je přejmenuje na RegioJet |
Ze slovenského trhu se ale český dopravce nestáhne úplně.
Změny se nedotknou mezinárodních vlaků Praha - Košice stejně jako Praha - Martin - Zvolen. Dotčená by neměla být ani vnitrostátní trasa Bratislava - Dunajská Streda Komárno, stejně jako autobusové linky RegioJetu.
„V tomto případě naopak plánujeme posílení,“ dodává Ondrůj.
Slovenské ministerstvo dopravy výtky RegioJetu odmítlo.
„Panu Jančurovi na slovenských železnicích nevyšla jeho obvyklá taktika, kdy nejprve dumpingovými cenami zlikviduje konkurenci a následně zneužívá dominantní postavení na trhu. Jen tak lze totiž vysvětlit to, že má podle svých vyjádření vlaky vytížené, ale nyní současně přiznává, že za tyto ceny nemůže fungovat a musí je zrušit,“ řekl mluvčí ministerstva Martin Kóňa.
Dodal, že rozhodnutí o zahájení nebo ukončení provozu komerčních železničních linek je plně v kompetenci jejich provozovatelů.
ZSSK letos na jaře omezila počet spojů IC na trati mezi Bratislavou a Košicemi o dvě pětiny. Státní dopravce to tehdy zdůvodnil cenovou válkou RegioJetu a tento postoj nyní zopakoval. Loni IC vlaky prodělaly více než milion eur.