Do portfolia společnosti Beam patří mimo světozného bourbonu také whisky Canadian Club či koňak Courvoisier. Suntory nabízí mimo jiné whisky Yamazaki a Hakushu a likér Midori. Spojení jednohlasně schválily správní rady obou podniků. Transakci ještě musí odsouhlasit akcionáři firmy Beam.
ČTĚTE TAKÉ: |
Suntory zaplatí za každou akcii Beamu 83,50 dolaru (víc než 1600 korun). Kupní cena tak zahrnuje 25procentní prémii k páteční závěrečné hodnotě akcií na burze. Suntory již nyní distribuuje produkty Beamu v Japonsku. Beam naopak nabízí výrobky Suntory v Singapuru a na dalších asijských trzích.
Prezident společnosti Suntory Nobutada Sadži uvedl, že akvizice podpoří globální růst podniku. Dodal, že aktivity firmy Beam bude i nadále řídit současné vedení v čele s jejím prezidentem a generálním ředitelem Mattem Shattockem.
Suntory se podobně jako další japonské nápojové společnosti snaží expanzí v zahraničí kompenzovat slabou poptávku na domácím trhu, která je důsledkem klesající populace.
Společnost Suntory vznikla v roce 1899 a v roce 1924 začala vyrábět první japonskou whisky. Ve Spojených státech a v Evropě je však známá zejména díky filmu Ztraceno v překladu, ve kterém hlavní postava, kterou ztvárnil americký herec Bill Murray, přiletí do Japonska natáčet reklamu na její whisky.