10. února 2010 9:57 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Je Valentýn. Kupte své lásce
zuby, nebo zařiďte hypotéku

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Plastická operace jako dárek asi moc nepotěší | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Plastická operace jako dárek asi moc nepotěší | foto: Shutterstock
PRAHA Provedení lékařského zákroku nebo podpis půjčky by si asi se svátkem zamilovaných spojoval jen málokdo. Tuzemské firmy to vidí jinak. Zatímco peněžní ústav UniCredit Bank láká na speciální valentýnskou hypotéku, klinika estetické medicíny Asklepion zase prodává poukázky na zákroky z oblasti stomatologie nebo cévní a plastické chirurgie.

Obchodníci: Příležitost se vždycky najde

Levnější záchodová mísa k výročí sametové revoluce, sleva na ojeté auto za pololetní vysvědčení, výhodnější hypotéka k Valentýnu. Připadají vám tyto kombinace přitažené za vlasy? Českým obchodníkům nikoli. Zatímco v minulosti bylo záminek k velkolepým speciálním akcím jen několik v roce, za současné hospodářské situace se prodejci hromadně vrhají na sebemenší příležitost. Se vztahem mezi svým produktem a smyslem vzpomínaného svátku si příliš hlavu nelámou a slevu lze získat prakticky na cokoli.

Podobně lze získat i nábytek, vybavení koupelny a další zboží a služby, které se svátkem zamilovaných zdánlivě nesouvisejí. Obchodníci si totiž nechtějí nechat ujít žádnou šanci ke zlepšení pokulhávajících prodejů.

"Jedná se většinou o výprodejové akce, které by se musely tak jako tak konat. Ale když potřebujete spustit slevy, určitě nestačí, že je zrovna čtvrtek. Přeneseně se dá říct, že kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde," komentoval to Radek Čech z Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace.

Plastická operace vaši lásku určitě potěší

Kromě obvyklých valentýnských nabídek cestovních kanceláří, leteckých společností, výrobců sladkostí nebo hotelů tak lze narazit i na další netradiční lákadla. Klinika estetické medicíny Asklepion nabízí kupony v ceně od jednoho do pěti tisíc korun na jakékoli ošetření na odděleních dermatologie, plastické chirurgie, stomatologie, kosmetiky, rehabilitace či cévní chirurgie.

Valentýnská hypotéka

Takzvanou valentýnskou hypotéku nabízí UniCredit Bank, přestože produkt samotný příliš romantický není. V rámci této akce získá hypoteční úvěr bez poplatků každý klient, který v průběhu února požádá o hypotéku s minimálně pětiletou fixací a pojištěním schopnosti splácet. "Jedním z vyvrcholení vztahu dvou lidí je společný život ve vlastním bytě či domě. Valentýnskou hypotékou nabízíme klientům včetně mladých zamilovaných dvojic možnost si za výhodných podmínek splnit svůj sen o společném životě," řekl k tomu mluvčí UniCredit Bank Tomáš Pavlík.

Společnost Hopa zase láká k nákupu van, bazénů, saun, parních boxů a dalšího nadstandardního vybavení koupelen, ke kterému navíc přihodí několik lahví sektu.

Lidé se těžko přesvědčují k utrácení

Motivace obchodníků k takovým akcím je podle analytiků prostá - lidi je stále těžší přesvědčit k utrácení a zdání výjimečnosti může jejich neochotu zvrátit.

"Sebemenší záminka k propagaci společnosti je dobrá. Už od konce předminulého roku trvá zhoršená situace v oblasti spotřebitelské poptávky a další výhled není dobrý. Nezaměstnanost svého vrcholu teprve dosáhne a ani pak nezačne rychle klesat, což spolu s tlakem na mzdy negativně působí na spotřebitele," popsal Tomáš Vlk, ekonom společnosti Patria Finance.

Podle odborníků přesto nelze úplně pomíjet spojitost mezi produktem a událostí, která jako záminka pro slevu slouží.

"Čím je vzájemná vazba pevnější, tím je to téma pro zákazníka přitažlivější. Když to přeženu, tak růžová auta upoutají určitě víc než třeba zlevněné záchodové mísy," prohlásil Radek Čech z prezidia Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace.

Jedním dechem ale dodává, že nejdůležitějším faktorem přesto zůstává cena. "Kdyby se na Valentýna prodávaly fabie za polovinu, tak si je lidé koupit půjdou. Na cenu dnes reagují velmi silně," dodává Čech.

Nejpodivnější prodejní akce

Dvacáté výročí sametové revoluce si nenechal ujít prodejce koupelen Siko. Například záchodovou mísu s umyvadlem prodával za symbolických 1989 korun.
Pád komunismu zaujal i přepravce Student Agency. Pod heslem "Komu chybí staré časy, ať letí... na Kubu" prodával letenky do Havany.
Nedávného rozdávání pololetních vysvědčení se chytil autobazar Autocentrum ESA. Za každou jedničku dal školákům slevu tisíc korun na auto.
Společnost UniCredit Bank chce oslavit svátek svatého Valentýna speciální hypotékou. "Zamilovaným" odpustí obvyklé poplatky. Valentýn nachází uplatnění i v oblasti dobročinnosti. Některé nemocnice například pořádají akci Kdo miluje, daruje krev.

Vojtěch Bednář, Lidové noviny
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.