Tuzemák je pro svou aromatičnost velmi specifický, a proto ho Fruko-Schulz dlouhodobě zatím vyváží pouze na Slovensko, říká šéf exportu firmy Tomáš Petrů. "Zachovali jsme komplet české etikety. Není to tedy žádný speciál pro Kanadu. Pouze pod zadní etiketu jsme dolepili štítky s anglickým a francouzským textem," uvedl Petrů.
V historicky první dodávce do Kanady zamířilo 352 litrů tuzemáku. "Je to relativně málo. Na americkém či kanadském trhu jsou ale problémy se získám registrace výrobku u schvalovacích úřadů, proto to považujeme za velký úspěch," vysvětlil Petrů. Pokud se nápoj v Kanadě ujme, poputují tam letos další tři dodávky českého alkoholu.
Kanadský trh je chutí tuzemáku nepoznamenaný
Na kanadském trhu se chce firma zaměřit především na početnou skupinu obyvatel, která má české kořeny. "Je to pro nás příležitost oslovit nejen spotřebitele v provincii Alberta, ale při existenci severoamerické zóny volného obchodu i další spotřebitele v okolních provinciích a v USA. Myslíme si, že z dlouhodobého hlediska jde o perspektivní tržní skupinu," vysvětlil Tomáš Petrů.
Tuzemák by ale mohl mít úspěch i u ostatních konzumentů - rodilých Kanaďanů. "Je to chuťově zajímavý výrobek, je to pro ně exotické právě pro tu odlišnou chuť," podotkl Petrů. Přestože tuzemák vede v Česku žebříček lihovin, v zahraničí je absolutně neznámý. "Musejí tam být ochutnávky, běžná reklama vůbec nezafunguje. Spotřebitel to nezná, když to uvidí v regálu mezi 50 lihovinami," podotkl Petrů.