Systém GSM - R umožňuje v rámci celé Evropy komunikovat prostřednictvím vozidlové radiostanice se zabezpečovacím zařízením v jednotlivých zemích. Spolu s jednotným signalizačním zařízením ECTS (European Train Control System) tvoří jeden ze základních pilířů propojování společného evropského trhu železniční dopravy a je technologickou podmínkou pro to, aby unijní dopravci mohli podnikat i na železnicích v jiných zemích EU. O plánech společnosti Kapsch informoval mluvčí firmy David Šimoník.
Jednotným evropským zabezpečovacím systémem bylo ke konci loňského roku pokryto přes 1100 kilometrů trati na prvním a části třetího železničního koridoru. Počítá se s pokrytím všech čtyř železničních koridorů a některých dalších významných železničních tratí, jako je zmíněné jižní spojení Prahy a Brna přes Havlíčkův Brod či trasy z Ústí nad Labem a Chebu.
V Česku je společnost Kapsch známá především jako dodavatel elektronického mýtného systému, jehož prostřednictvím na dálnicích, rychlostních silnicích a části sítě silnic prvních tříd platí vozidla těžší než 3,5 tuny. Současná desetiletá smlouva na provoz vyprší v roce 2016.