Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Kategorie sama pro sebe. Velký zlý Opel Insignia OPC

Ekonomika

  11:23
Výkon 325 koní, stovka za šest sekund a 250 km/h. To nejsou čísla obvyklá v technických údajích velkých rodinných vozů značky Opel. Tenhle je ale jiný. A nejen mezi vozy z vlastní stáje.

Opel Insignia OPC foto: Reprofoto

Sportovní divize německé značky Opel slaví desetileté výročí. K němu si nadělila nejsilnější Opel všech dob, Insignii OPC. Tohle auto technicky připomíná nejrychlejší vozy značky Saab, donedávna vlastněné stejným koncernem. S nimi má leccos společného: přeplňovaný šestiválec 2,8 litru, pohon všech kol (u sportovní verze Opelu poprvé) a elektronicky řízený zadní diferenciál.

Insignia OPC je však agresivnější. Nejsilnější motor, jaký byl kdy v Opelu použitý, produkuje výkon 325 koní, což je ve střední třídě zcela bezkonkurenční číslo. Více mají již jen sportovní verze prestižních značek.

Technické údaje

Rozměry 4830x 1856x 1498 mm Zavazadlový prostor 530 l Hmotnost 1825 kg
Motor přeplňovaný 6válec, 2,8 l Výkon 239 kW (325 k)/5250 min-1
Toč. moment 435 N.m/5250-1

Provozní vlastnosti
Zrychlení 0–100 km/h 6,0 s Nejvyšší rychlost 250 km/h Komb. spotřeba 11,4 l/100 km

Cena 1 118 200 Kč

Z dunění výfuku vás možná bude bolet hlava
Tenhle vidlicový šestiválec je nejen silný, ale také velmi pružný. Mocně zatahuje ještě před dosažením tří tisíc otáček, takže šetří práci přesné šestistupňové převodovce. Svoji potenci se snaží dávat najevo skrze dunivý výfuk Remus. Občas ale až nepříjemně. Kolem dvou tisíc otáček je dunění tak silné, že na delších cestách by z něj mohla bolet hlava.

Zvuk výfuku nelze ovlivnit, přestože tlačítka, s jejichž pomocí lze volit mezi režimy nastavení vozu, nejrychlejší Insignia má. Sportovní režim přitvrdí adaptivní tlumiče a rozumně zostří reakce motoru na plynový pedál. Ten je na rychlejší jízdu asi nejpříjemnější.

Pak je tu ale tlačítko s nápisem OPC, které auto opravdu promění. Po jeho stisknutí dále ztuhne nejen pérování, ale také dosud až nepříjemně lehké řízení, přístroje se zbarví do červena a motor doslova zešílí. Na přidání plynu reaguje tak, že je v tomto režimu těžké jezdit plynule. To není zrovna výhoda, na některé zákazníky by však zběsilost Insignie OPC mohla udělat dojem.

Zvládne všelijaké terény, ale na dálnici jí je nejlépe
Opel s oblibou prohlašuje, že svou novinku testoval na slavné Nordschleife, severní smyčce okruhu Nürburgring. To je rychlá a nerovná trať. Právě na rozbité silnici Insignia OPC překvapí, jak dobře se dokáže udržet i se svými obrovskými ráfky – neodskakuje ani na hrbolech. V zatáčkách vydrží hodně, a když je projíždíte pod plynem, elektronický diferenciál s omezeným prokluzem posílá více síly na vnější zadní kolo, čímž autu pomůže zatočit.

Ani vyspělá technika ale neohne zákony fyziky. Insignia je skvěle stabilní na rychlých silnicích a dálnicích, ale protože váží přes 1,8 tuny, strojem na likvidaci serpentin zrovna není. Spíš velmi rychlým a schopným cestovním vozem – pokud přijmete spotřebu pohybující se většinou mezi dvanácti až patnácti litry. Tu ale vyrovná rozumná cena a až extrémně štědrá výbava.

Insignia OPC je navíc prostorné a praktické auto, které lze pořídit jako sedan, liftback i kombi. Přesto jako by zůstala někde v půli cesty. Na rychlé překonávání kontinentů je moc hlasitá a na vymetání okresek zas příliš těžká, i když schopná. Nejlépe se cítí na dálnicích nebo kvalitních silnicích první třídy, kde si s ní budete denně koledovat o odebrání řidičského průkazu.

Autor:

Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?
Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?

Alergie je nepřiměřená reakce imunitního systému na běžné, obecně neškodné látky v okolním prostředí. Taková látka, která vyvolává alergickou...