Fischerovi i dalším prodejcům Hyundai se nelíbí nastavené obchodní podmínky, kdy musí plnit importérem nastavený plán, jinak nedosáhnou na centrálou vyplácené bonusy a končí ve ztrátě.
Bez bonusů totiž musí od dovozce nakupovat vozy dráž, než je jejich inzerovaná cena pro koncového zákazníka.
Za Škodu si připlatíte. Automobilka zdražila své nejžádanější vozy |
„Prodej nových vozidel Hyundai jsem musel zastavit kvůli nemožnosti získat zpětný bonus, který by dorovnával nákupní a prodejní cenu. Měsíčně by to při mém objemu prodeje vytvořilo ztrátu kolem pěti milionů korun,“ řekl Fischer.
Nyní se ve svých centrech v Českých Budějovicích, Jindřichově Hradci, Pelhřimově a Strakonicích věnuje jen servisu.
Spor zastoupení Hyundai pod vedením Vošického s dealery se táhne již dva roky. Zhruba třetina prodejců kvůli nastaveným obchodním podmínkám od značky odešla a někteří spor dodnes řeší soudně.
Vydírání?
Fischer podle Hospodářských novin a Mladé fronty Dnes podal u Městského státního zastupitelství v Praze na Vošického trestní oznámení pro trestný čin vydírání. Vošický údajně Fischera opakovaně žádal o úplatek ve výši čtvrtiny vyplácených bonusů a když neuspěl, nastavil mu prodejní plán tak, aby jej nemohl splnit a o bonusy přišel.
Vošický podle deníků obvinění kategoricky odmítá a chystá kvůli nařčením právní kroky.
Hyundai je aktuálně třetí nejprodávanější značka na českém trhu za domácí Škodou a Volkswagenem. Od ledna do konce října prodala 16 119 nových osobních aut, což je o procento více než ve stejném období loni.
Celý trh ale letos roste o pětinu. Hyundai se v minulých letech v reklamě ostře vymezovala vůči Škodě Auto, což jí podle odborníků v konečném výsledku mohlo uškodit.