Podle Holé měl být na etiketě správný název Rajčatová omáčka s kari. Výrobek Lidl okamžitě po zjištění stáhl z prodeje, uvedla Holá. Podíl rajčatové sušiny v kečupu musí být nejméně sedm procent, tento jí obsahoval 3,5 procenta. „Jedná se tak o klamavé informování spotřebitele o parametru potraviny, který má zásadní vliv na její charakter,“ uvedl Kopřiva. Inspekce proto zahájí s Lidlem správní řízení o uložení pokuty.
S privátní značkou kečupu měl minulý týden problém i Kaufland, který prodával kečup K-Classic Tomato rajčatový jemný, vyrobený v Polsku. Ač se na obale uvádělo, že na 100 gramů výrobku se použilo 205 gramů rajčat, ve skutečnosti to bylo jen 152 gramů. I s Kauflandem zahájila inspekce správní řízení.
V posledních týdnech se mezi politiky i v médiích významně řeší dvojí kvalita potravin. Výrobky určené pro západoevropský trh mají v některých případech odlišné složení než výrobky pro země bývalého východního bloku, přestože jde o stejnou značku a stejné či podobné balení. Obvykle je potravina určená pro západoevropský trh kvalitnější.