Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

KFC nabízí rozvoz zdarma. Za 'komplex dílčích kroků' si ale zákazník výrazně připlatí

Ekonomika

  19:21
PRAHA - Síť restaurací s rychlým občerstvením KFC spustila 1. června novou službu, kde pod příslibem dopravy zdarma nabízí zákazníkům z Prahy komfort vychutnat si kuřecí speciality v pohodlí svých domovů. Cena jídla je ale o 30 procent vyšší než na pobočce. A zákazníci se ptají, kde je ona doprava zdarma.

Cenu zákazník vidí, až poté, co učiní (zatím nezávaznou) objednávku. foto: Reprofoto/ KFC

Internetová služba pod názvem Rozvoz online má ale zatím řadu „much“, které se dočkaly vtipné reakce na sociálních sítích. U nabízených menu zákazník zpočátku nevidí cenu. Ta se zobrazí až poté, co je ověřená dostupnost služby – v pilotní fázi projektu KFC nabízí tuto službu jen v některých částech Prahy. Všímavého zákazníka pak překvapí, že cena je výrazně vyšší, než jakou by za stejné jídlo zaplatil na pobočce. A to až o 30 procent.

Například Kyblík classic na pobočce běžně dostupný za 199 korun vyjde v Rozvozu online a v rámci dopravy zdarma na 259 korun. Dvakrát větší porce vyjde v rámci nové služby dokonce o sto korun dráž. (Viz fotogalerie).

Cenu zákazník vidí, až poté, co učiní (zatím nezávaznou) objednávku.
Na webu KFC uvádí Kyblík classic za cenu od 199 Kč, na prodejně stojí 199 Kč.

„Ahoj! Chtěl jsem vyzkoušet váš nový „rozvoz zdarma“... Ne, pardon, přesněji „ROZVOZ ZDARMA“ (asi pro zdůraznění, že je to fakt zdarma). Hodil jsem si do košíku kyblík classic, na ofiko stránkách uvádíte cenu 199 Kč, ale na těch nových mi to započítalo 259 Kč. Můžete mi prosím jen v rychlosti pro zajímavost objasnit, jak vy v KFC chápete slovo „ZDARMA“?,“ upozornil jeden ze zákazníků na oficiálním profilu KFC na Facebooku na nesrovnalost a lidé se začali ptát, kde je ta doprava zdarma a proč platí víc.

„Služba KFC Rozvoz má specifické ceny, které se liší od cen v restauraci. K těmto cenám již nejsou účtovány žádné dodatečné náklady (dopravné atd). Samozřejmě chápeme, že ne každý naší služby KFC Rozvoz využije. Rádi Vás přivítáme v některé z našich restaurací. Vaše KFC,“ zněla facebooková odpověď fastfoodu, která vyvolala více otázek než odpovědí.

Následně ji tedy řetězec více specifikoval. „Do cen rozvážených produktů je promítnuta cena služby KFC rozvoz, kterou vnímáme jako komplex více dílčích kroků, které je třeba zajistit pro garanci doručení našich kuřecích specialit v odpovídající kvalitě,“ reagoval řetězec a opět dodal: „Samozřejmě chápeme, že ne každý naší služby KFC Rozvoz využije. Rádi Vás přivítáme v některé z našich restaurací. Vaše KFC.“

„Nebylo by lepší tam na férovku napsat, že rozvoz stojí 60 Kč? Aspoň by to nevypadalo tak, že vy....... s lidma a třeba by si tam někdo i něco objednal?,“ reagoval další uživatel sociální sítě.

'Systém vylepšíme'

Marketingová manažerka KFC Jarmila Jeřábková pro Lidovky.cz specifikovala, co přesně tedy komplex dílčích kroků je. „Jedná se o jinou službu, než je obsluha zákazníka na pobočce. Služba KFC Rozvoz má přidanou hodnotu v podobě nejen doručení samotného pro ty zákazníky, kteří nechtějí vážit cestu na pobočku, ale i garance uchovávání kvality a chutě našich výrobků podle našich standardů, tak jak je zákazník zvyklý z poboček. Samozřejmě mluvíme o kuřecím mase, kdy garantujeme i jeho bezpečnost. V restauraci máme kompletní vybavení pro udržení výrobku při standardní kvalitě a teplotě, jaká má být. A to musíme garantovat i během přepravy v rámci služby Rozvoz online. Nedodáváme jídlo v igelitových taškách, ale je přepravováno v nahřívaných boxech, studené jídlo v speciálních chladících boxech. Proto ta vyšší cena.“

Na tuto službu je podle Jeřábkové třeba restauraci připravit, proto ji také zatím KFC nenabízí na všech pobočkách a tedy i po celé Praze a ČR. Je potřeba speciálního zázemí, řetězec nicméně plánuje rozšíření služby do dalších lokalit Prahy. „Vycházeli jsme z konceptu, který nám byl dán ze zahraničí. Služba je v provozu od 1. června a její název je KFC Rozvoz. Veškerou zpětnou vazbu, i to, co se děje na sociálních sítích, bereme v potaz a jsme za ni rádi. Bereme to jako impuls se nad tím vážně zamyslet, vychytat prvotní chyby a s projektem dále pracovat a lépe zákazníka informovat. Naším cílem určitě nebylo klamání zákazníka,“ dodala Jeřábková.

Hitlera už v KFC neuvidí

Komplex dílčích kroků si zatím na internetu a sociálních sítích začal žít vlastním životem, v satirickém videu se k němu vyjádřil i filmový Adolf Hitler. V KFC už ho prý nikdy více neuvidí...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!