Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Kia pro_cee’d: pohádka o tygřím čenichu

Ekonomika

  10:00
Třídveřová Kia pro_cee’d prošla modernizací, ale možná to ani nepoznáte. To nejpřínosnější totiž vidět není.

Kia pro_cee'd foto: Lidové noviny

Kia cee’d se pro korejskou značku stala jistým milníkem. Dokázala, že doby, kdy korejská auta lákala jen cenou, jsou pryč. Ingredience složené z rozumné prostornosti, slušných jízdních vlastností a lákadla sedmileté záruky – to vše zabalené do líbivé karoserie – vytvořily z prvních vozů Kia navržených pro evropský trh prodejní hit.

Interiér vozu Kia cee´d.

Cee’d se prezentuje jako nikoliv korejské, nýbrž evropské auto. Vyrábí se totiž na Slovensku. K pětidveřovému hatchbacku se navíc připojila nebývale atraktivní třídveřová verze připomínající kupé.
Nižší a delší, s pětidveřovou variantou sdílející jen kapotu a přední blatníky. Navíc za podobné peníze. Z nějakého záhadného důvodu se oficiálně jmenuje pro_cee’d. Ano, s malými písmeny a s podtržítkem.

KIA _PRO CEE'D 1,6 CVVT

Rozměry:  4260x1790x1450 mm
Zavaz. prostor: 340l
Hmotnost:  1257kg
Motor: zážehový 4válec, 1,6 l
Výkon:  92 kW (125k)
Zrych. na 100 km/h: 10,8 s
Nejvyšší rychl.:  192km/h
Komb. spotřeba:  6,1 l / 100km
Cena:  304 980 Kč

A právě třídveřový cee’d byl nedávno modernizován, téměř rok a půl po vylepšení pětidveřové verze. Největší změnou je inovovaná příď s jinými světlomety, mlhovkami a značkou tak vyzdvihovaným "tygřím nosem", který má maska chladiče připomínat. Tento motiv měl vozu dodat dravost, alespoň na pohled. Tohle auto totiž zas tak velký dravec není. Dravě vypadá, ale i s nejsilnějším benzinovým motorem se může měřit spíše se slabšími verzemi hrstky svých rivalů. Ne že by mu šestnáctistovka nestačila, brzdou provozu rozhodně nebude.

Kia cee´d.

Navíc má konečně šestistupňovou převodovku, takže při rychlých dálničních přesunech již posádku neruší hluk vytočeného motoru a nižší otáčky znamenají také nižší spotřebu, která se při rozumné jízdě pohybuje mezi šesti a sedmi litry a při dálničním limitu zhruba o litr výše. Kia pro_cee’d jezdí dobře, ale její atraktivní tvary slibují více, než dokáže splnit samotné auto. Ne že by mělo nějakou zásadní slabinu. Má jiné nastavení odpružení i tužší karoserii. Vyspělý podvozek není moc měkký ani tuhý a nabízí příkladnou stabilitu jak na dálnici, tak na horších silnicích.

Převodovka řadí zlehka a přesně, řízení je precizní, jen by mohlo být více sdílné, ač se oproti původnímu pro_cee’du zlepšilo. Je to schopné auto – ovšem ne sportovní.

Kia cee´d.

Kia pro_cee’d ale možná ani nechce být "sportovní". Má jiné přednosti. Je to líbivé auto hrající si na kupé, které však netrpí kompromisy u kupé obvyklými. Téměř stejně prostorné jako pětidveřová verze, se slušným kufrem a kvalitním interiérem, jehož největší slabinou je jen horší přístup na zadní sedačky.
Takové "lidové Audi A3", se kterým má mnoho společných rysů. Ovšem mnohem levnější. A nevadí, že si proklamované "tygří masky" možná ani nevšimnete.

Autor:
Témata: Auto, Kia, Slovensko