20. března 2017 18:30 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Kofole za uplynulý rok klesly tržby. Vysvětluje to změnou obchodního modelu

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Kofola. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Kofola. | foto: Reprofoto
OSTRAVA Nápojářské skupině Kofola loni klesly tržby meziročně o 2,7 procenta na sedm miliard korun. Snížily se rovněž její provozní zisk, a to o 8,2 procenta na 541 milionů korun, a ukazatel EBITDA (zisk před započtením úroků, daní a odpisů) o 3,5 procenta na 1,06 miliardy korun. Kofola v pondělí poskytla tyto údaje. Za poklesem tržeb je podle Kofoly změna obchodního modelu v Polsku, kde firma zefektivnila svou výrobu a zavřela jeden ze tří výrobních závodů.

„Výsledek je v souladu s naším očekáváním. Předchozí sezona byla díky počasí extrémně vydařená a navázat na ni stejným tempem byl tvrdý oříšek. Vedle toho jsme se museli postavit čelem k situaci v Polsku, což přineslo dodatečné komerční náklady, zejména v marketingu,“ uvedl finanční ředitel skupiny Daniel Buryš.

Kofola uvedla, že v Česku, na Slovensku i v adriatickém regionu se jí loni dařilo a při vyloučení Polska tam tržby skupiny meziročně vzrostly o 7,8 procenta a ukazatel EBITDA o 6,6 procenta. Největším tahounem tradičně byla značka Kofola, dále značky Rauch, Vinea a Radenska.

Na konci loňského roku Kofola prostřednictvím slovinské skupiny Radenska dokončila akvizici chorvatského producenta minerálních vod Studenac. Radenska se členem skupiny Kofola stala předloni.

Freshabary UGO budou růst

Narostla další značka UGO, která prostřednictvím 73 UGO Freshbarů a Salaterií zvýšila tržby meziročně o 53 procent, což je nárůst o více než 100 milionů korun. „V roce 2017 bude UGO nadále rozvíjet koncept UGO Salaterií a připraví jej do formy franšíz. Chce také investovat do otevírání nových UGO Freshbarů a rozšířit distribuční místa pro UGO paskalizovanou šťávu v lahvičkách,“ sdělila Kofola.

Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů v Evropě. Má sedm výrobních závodů v Česku, Polsku, na Slovensku, ve Slovinsku a Chorvatsku a zaměstnává více než 2100 lidí, z toho asi 700 v Česku. K výrobkům firmy patří vedle Kofoly ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola.

ČTK
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.