29. května 2014 6:43 Lidovky.cz > Byznys > Auto

Kolínská automobilka TPCA zahájila sériovou výrobu nových vozů

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Kolínská automobilka TPCA oficiálně zahájila sériovou výrobu nové generace vozů... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Kolínská automobilka TPCA oficiálně zahájila sériovou výrobu nové generace vozů... | foto: ČTK
KOLÍN Kolínská automobilka TPCA dnes oficiálně zahájila sériovou výrobu nové generace vozů Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1. Letos TPCA plánuje vyrobit přes 210.000 aut, což je ve srovnání s předchozím rokem o 14 procent více.

Prezident TPCA Kenta Koide na setkání, které poznamenal hustý déšť, uvedl, že začíná nové období v historii automobilky. Doufá, že tato nová etapa bude ještě úspěšnější. Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) věří, že nové modely přinesou TPCA obchodní úspěch. Připomněl, že před deseti lety, když se projekt TPCA připravoval, byl ministrem financí. Tehdejší rozhodnutí vlády se podle něj ukázalo jako správné.

Podle šéfa odborů Josefa Středuly je důležité, že se firmy dohodly a pokračují ve společném projektu. Podle něj to pomůže i subdodavatelům v Kolíně a v okolí. "To je dalších několik tisíc pracovních příležitostí," podotkl. Podle Středuly by ale bylo zapotřebí, aby se do regionu přesunula i část výzkumu a vývoje. "To si myslím, že TPCA v Ovčárech ještě České republice dluží, aby se i české kapacity zapojily do vývoje vozů," uvedl Středula.

Kolínská automobilka TPCA oficiálně zahájila sériovou výrobu nové generace vozů Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1

Kolínská automobilka TPCA oficiálně zahájila sériovou výrobu nové generace vozů...

Modernizace závodu pro výrobu nových modelů si vyžádala investice přes šest miliard korun a očekávaný růst výroby přinese 700 nových pracovních míst. Nové vozy se začnou prodávat v létě.

První generace vozů se v TPCA vyráběla od roku 2005. Nová miniauta budou k dostání ve tří a pětidveřovém provedení a s odklápěcí střechou. Auta jsou o dva až čtyři centimetry delší než první generace, zavazadlový prostor se zvětšil zhruba o tři desítky litrů na až 196 litrů. Cenu oznámí zastoupení značek až před zahájením prodeje, podle neoficiálních informací by se neměla příliš lišit od ceny první generace. U té se ceny pohybují kolem dvousettisícové hranice.

"Dnes oslavujeme novou éru historie TPCA. Jsem přesvědčen, že bude stejně úspěšná jako ta předchozí, během níž jsme dodali téměř 2,4 milionu vysoce kvalitních kompaktních městských vozů. Předpokládáme, že o nová auta bude zájem zejména na našich tradičních trzích v západní a jižní Evropě," uvedl prezident TPCA Kenta Koide. Modely jsou podle firmy složitější a přinášejí nové technologie do výroby.

Nové modely

Nová generace modelů měla světovou premiéru na březnovém ženevském autosalonu. V dubnu byla v kolínské továrně ukončena výroba staré generace, následovala přestavba výrobní linky a zkušební produkce nových modelů. Automobilka pro nové modely inovovala přes 80 procent součástek, ve srovnání s předchozí generací narostl o desetinu počet modifikací dílů, které lze do modelu namontovat. Novinkou je plnobarevný sedmipalcový dotykový displej sloužící k ovládání palubních systémů včetně možnosti jednoduchého propojení s chytrým telefonem kteréhokoli z cestujících. Nově i může zákazník vybrat i vůz s kamerou pro snadné couvání, automatickou klimatizací nebo bezklíčovým odemykáním a startováním. K dispozici budou dva benzinové motory o objemu 1,0 a 1,2 litru. Emise jsou pod 100 g CO2/km. Spotřeba paliva je 3,8 l/100 km. Aktuálně v automobilce podle Kňavy sjede z výrobních linek TPCA vůz každých 55 vteřin. "Na začátku června se kapacita závodu vyšplhá na obvyklých 1000 vozidel denně. Letos TPCA plánuje vyrobit přes 210 tisíc vozů, což je ve srovnání s předchozím rokem o 14 procent více," uvedl. Kvůli očekávanému zájmu o nové modely TPCA připravuje obnovení třetí směny. Do konce léta má obsadit 700 nových pozic, převážně dělnických.


V japonsko-francouzské automobilce TPCA pracuje přes 3000 lidí, průměrná mzda na dělnických pozicích se pohybuje kolem 30.000 korun. V Ovčárech u Kolína vyrábí mini vozy od roku 2005. Od té doby do loňska dodala na trh 2,33 milionu aut, z toho 765.862 vozů Aygo, 799.033 Peugeot 107 a 764.289 Citroën C1. Největším odbytištěm je Francie s podílem 19 procent, následuje Itálie a Velká Británie.

Lidovky.cz, ČTK
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz