Kvůli poklesu poptávky přišla TPCA s programem, jak udržet pracovní místa nad rámec pracovních pozic a připravuje dočasné vyslání zaměstnanců do sesterských závodů.
Část zaměstnanců proto pojede pracovat do sesterské automobilky PSA ve slovenské Trnavě.
Automobilka už 17. února oznámila, že v květnu zkrátí pracovní týden na čtyři dny a sníží počet směn ze tří na dvě.
Na západě klesl zájem o malá auta
Kolínské automobilce TPCA loni klesl zisk před zdaněním o 74 procent na 371 milionů Kč. Tržby klesly o desetinu na 39,7 miliardy korun. Důvodem je pokles výroby, uvedla firma na tiskové konferenci. Společný podnik japonské Toyoty a francouzského koncernu Peugeot Citroën loni vyrobil 270.705 aut, což je meziroční pokles o 8,5 procenta. Výrobní kapacita závodu je 340.000 aut.
ČTĚTE TAKÉ: |
Výsledky ovlivnil pokles prodejů malých aut na klíčových trzích západní Evropy, v ČR naopak prodeje vzrostly. Na začátku letošního roku přišla TPCA s modernizovanou podobou všech tří modelů, tedy Toyoty Aygo, Citroënu C1 a Peugeotu 107. Ty nyní čelí sílící konkurenci, kterou představují nedávno uvedené vozy Škoda Citigo, VW up! a Seat Mii koncernu Volkswagen.
Firma také oznámila, že se dohodla s odbory na mzdovém růstu pro letošní rok od dubna ve výši 1,4 procenta. Nová kolektivní smlouva zaručuje vedle růstu mezd i jednorázovou odměnu 2000 korun. Průměrná mzda byl loni ve firmě 28.200 korun.
TPCA začala v Kolíně - Ovčárech vyrábět malé městské vozy v únoru 2005. Do současnosti sjely z linky továrny dva miliony aut.