Reklama na BetClic s fotografií Jaromíra Bosáka se objevila například na stránkách ČeskéNoviny.cz a dalších webech. Jeho fotografie s popisem ambasador BetClic jsou pak umístěny i na stránkách sázkového serveru.
Rozhovor s "ambasádorem" sázkové kancelářeHrajpoker (HP): Stal jste se ambasadorem sázkové herny Betclic. Tato herna také umožňuje hrát poker na internetu. Zkoušel jste někdy tuto hru? A pokud ano, bylo to živě nebo online?
(úryvek rozhovoru převzatý z internetové stránky http://www.hrajpoker.cz) |
Bosák byl podle Štichy z informace o použití své osoby k propagaci serveru velmi překvapený. "Nic o tom nevěděl a s nikým žádnou smlouvu neuzavíral.
Dnes společnost BetClic kontaktoval s požadavkem na okamžité stažení svých fotografií z tohoto webu. Od provozovatele dostal příslib, že budou všechny fotografie a zmínky budící dojem propagace do 24 hodin staženy," dodal Šticha s tím, že věcí se zabývá i právní útvar České televize.
Etický kodex Rady pro reklamu (RPR) zakazuje použít v reklamě žijící osobu bez jejího svolení. To se stalo například loni na podzim, kdy autopůjčovna Sixt na billboardy umístila fotografii Mirka Topolánka se sloganem "Sixt má auto pro každého". Chtěla tak využít mediální pozornost upřenou na aféru kolem dovolené předsedy ODS v Toskánsku. Na jedné z fotografií z Itálie totiž Topolánek stál vedle jeepu, který mu pronajala právě autopůjčovna Sixt. Tuto reklamu ohodnotila arbitrážní komise RPR jako neetickou.
BetClic nabízí sázení na sportovní zápasy po internetu, hraní hazardních her nebo virtuálního pokeru. Firma působí například ve Francii, Anglii, Itálii, Španělsku, Portugalsku, Německu, Polsku, Řecku, Maďarsku, Belgii, Nizozemsku nebo Rakousku.