Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Komfort pro střední třídu

  10:59
Vozy Citroën vyšších tříd jsou pověstné komfortem, který přináší jejich hydropneumatické odpružení. První svezení s novou generací Citroënu C5, která jím může být vybavena, zorganizovala automobilka v portugalském Lisabonu.

Design Citroënu C5 je velmi líbivý a přitom osobitý. foto: Foto Citroën

Nový Citroën C5 je s ním laděn příjemně komfortně, jízda je plavná, ale přesto je cítit potřebná jistota. Zkoušený vůz byl navíc vybaven vrstvenými skly, která účinně snižovala vnitřní hlučnost. Použitý vznětový motor 2,2 HDi se tak nejvíce projevoval svým točivým momentem 370 N.m, jeho hlučnost i kultivovanost byly vynikající.

Druhou zkoušenou verzí bylo dostupnější provedení vybavené dvoulitrovým turbodieselem a odpružené konvenčním podvozkem s ocelovými pružinami. Při jízdě na hladkých silnicích byl nabízený komfort podobný jako u verze se systémem Hydractive 3, jakmile se ale kvalita asfaltu zhoršila, bylo znát, že „aktivní“ podvozek nabízel pocitově více jistoty a komfortu. Ve srovnání s konkurencí střední třídy však i ocelové pružiny nabízejí více pohodlí, než bývá obvyklé.

Všem verzím Citroënu C5 je vlastní příjemný interiér s pohodlnými sedadly. Na předních sedadlech je dostatek prostoru – zejména do šířky v oblasti ramen.

Nová generace modelu C5 přichází vybavena moderními technologiemi, například v podobě integrovaného navigačního systému s pevným diskem, systému hlídajícího nechtěné opuštění jízdního pruhu nebo adaptivních světlometů. Nabídka pohonných jednotek jednoznačně preferuje vznětové motory. Kromě dvou uvedených čtyřválců nabídku doplňuje motor 1,6 HDi a naopak špičkový šestiválcový turbodiesel 2,7 HDi. Na straně zážehových stojí trojice motorů s objemy od 1,8 do 3,0 litrů. Ceny začínají na 594 900 Kč.

Autor: