Slogan podle vedení firmy není v souladu se snahou automobilky projevit pokoru a po skandálu s manipulací výsledků měření emisí by prý mohl naznačovat, že Volkswagen svou značku považuje za definici moderního automobilu.
Video: Úprava ‚šidicího‘ motoru VW trvá dvě a půl minuty, výměna softwaru sedm |
Logo VW bude podle mluvčího v budoucnu provázet nový slogan „Volkswagen“. Slogan „Das Auto“ začal koncern používat v roce 2007, kdy ho řídil Martin Winterkorn. Ten v důsledku nynějšího skandálu odstoupil z funkce a nahradil ho Matthias Müller.
Nová reklamní kampaň je součástí snahy Volkswagenu obnovit pověst po výrazném poklesu prodeje na některých trzích, včetně Spojených států a Británie. O kampani se jednalo minulý týden na uzavřeném setkání zhruba dvou tisíc manažerů podniku.
‚Arogance není v souladu s dnešní realitou‘
Podle jednoho z manažerů označil šéf značky Volkswagen Herbert Diess slogan „Das Auto“ za absolutistický. Image královské arogance přitom není v souladu s dnešní realitou, ve které Volkswagen kvůli skandálu čelí nejen rozsáhlým nákladům na úpravu vozů, ale i pokutám a žalobám.
Podle německého Bildu VW věděl o nadměrné spotřebě dříve, než to přiznal |
Manažer, který si nepřál být jmenován, agentuře Reuters také řekl, že Volkswagen teď musí projevit pokoru a že slogan „Das Auto“ působí domýšlivě.
Volkswagen v září přiznal, že do zhruba jedenácti milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Podle některých analytiků by náklady Volkswagenu na svolávání vozů do servisů, právní spory a pokuty související s tímto skandálem mohly překročit čtyřicet miliard eur (1,1 bilionu korun).