20. září 2011 8:05 Lidovky.cz > Byznys > Auto

Korejské zjevení:
Hyundai mění pravidla

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 2Diskuse
Hyundai Genesis Coupé | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Hyundai Genesis Coupé |
Přes tři stovky koní z velkého šestiválce, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál. Opravdu, řeč je o vozu značky Hyundai. Sporťák Genesis Coupé mění zažitá pravidla.

Tohle auto se k nám původně nemělo dostat. První sportovní kupé s pohonem zadních kol od značky Hyundai vzniklo pro americký trh, kde se prodává od roku 2009. V USA bylo skvěle přijato, a tak se jej automobilka rozhodla dovážet i do Evropy, kde by jí mohl zlepšit jméno.

Proč by si ale Evropan měl kupovat sportovní kupé zrovna od Hyundai?Možná proto, že je jedním z mála nekomplikovaných aut, zrozených jen pro zážitky z řízení. To vycítíte už z jednoduchého interiéru pro dva dospělé a možná dvě děti, který nevábí luxusními materiály. Jen by zvýšily cenu vozu, jenž má nabídnout adrenalin za rozumný peníz.
Šestiválcová verze umí zvýšit tep. Zmáčknete startovací tlačítko – a kabinu prostoupí dunění. Rozjedete se – a záhy zjistíte, jak je kupé natěšené vyrazit vpřed. Pomáhá si k tomu až přehnanými reakcemi na plynový pedál.

Hyundai Genesis Coupé



Motor díky velkorysému objemu 3,8 litru auto lehce rozhýbe takřka na volnoběh a za hranicí čtyř tisíc otáček se rozjede plnou silou. Výkon 303 koní dostanete v 6300 otáčkách, po jejichž překonání elán motoru poleví. Nejlépe funguje mezi čtyřmi a šesti tisíci, kde ho můžete snadno udržovat díky tuhé, ale přesně jdoucí řadicí páce. Zprvu těžší řízení s narůstající rychlostí zjemní, ale do volantu stále přenáší dostatek informací. A Genesis vám dává dost zpráv o tom, co se s ním děje, i přes sedačku.

Hyundai Genesis Coupé


O to větší je škoda přehnaně reagujících brzd, které není snadné dávkovat.
Ještě semi nestalo, že bych k testovacímu autu dostal písemné doporučení k vypnutí stabilizačního systému. Ten, kterým je Genesis Coupé vybaven, je až přehnaně přísný. Ale jen ho vypnete, zjistíte, že se tohle auto dá v zatáčkách krásně řídit plynem. Díky samosvornému diferenciálu, který slabší verze s přeplňovaným čtyřválcem nemá, může být ideálním autem pro ty, kteří rádi driftují – jezdí kontrolovaným přetáčivým smykem.
Jen pozor na hrboly. Tvrdší podvozek při rychlé jízdě nezvládá zcela kopírovat rozbité silnice, auto se pak rozkmitá a v zatáčkách trochu odskakuje.

V tomto ohledu za svými konkurenty zaostává. Jenže – jakými konkurenty?
Za tyhle peníze nic podobného a tak rychlého nekoupíte. Genesis Coupé je jednoduché, poctivé a mimořádně levné sportovní auto. Pár nectností mu musíte odpustit, ale jako celek dává perfektní smysl. 

Jan Stacha
  • 2Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz