Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Křičí na nás 'Debilní kecy', říká jeden z autorů webového fenoménu

Média

  10:30
PRAHA - Z jejich série 'Debilní kecy...' se stal hit českého internetu. Poslední díl vidělo za dva dny přes milion diváků. A dalších osm videí série se pohybuje kolem hranice dvou milionů shlédnutí. "Na ulici na nás místo jmen křičí: Hele, Debilní kecy!" říká v rozhovoru pro server Lidovky.cz kreativec Erik Meldik.

Debilní kecy matek foto: Reprofoto

Lidovky.cz: Čerpáte náměty na videa z vlastního okolí?
Jsou to stereotypy, které se vyskytují ve společnosti. Hlavní impuls je vždycky naše okolí. Když jsme natočili Debilní kecy holek, využívali jsme naše vlastní zkušenosti. (směje se) Potom jsme to začali dělat ve velkém a opírali jsme se i o průzkumy.

Lidovky.cz: Využíváte profesionální sociologické průzkumy? 
To ne. Stačí nám menší vzorek přátel. Podle něj se snažíme odhadnout ty mainstreamové stereotypy.

Debilní kecy matek

Lidovky.cz: V diskusích pod vašimi videi se často objevují doporučení, s čím byste měli přijít. Posloucháte v tomto ohledu své fanoušky?

Debilní kecy důchodců, o které si často píší, po nás chtějí už hodně dlouho. Tři čtvrtě roku před tím chtěli studenty. A dostali jsme se k tomu až nedávno. Takže kecy důchodců budou určitě, ale chvilku to potrvá.

DEBILNÍ KECY...:

Všechna videa, která v sérii vyšla.

Lidovky.cz: Vznikly 'Debilní kecy' jako komerční projekt, nebo se jím staly až později? 
Ani si nevzpomínám. Zkoušeli jsme různé věci. Pak přišly 'Debilní kecy pražáků' a mělo to obrovský úspěch. Tak jsme u toho formátu už zůstali.

Lidovky.cz: Hlásí se vám firmy samy, nebo je oslovujete vy?
My firmy neoslovujeme. Firmy oslovují nás. Každý klient chce 'Debilní kecy', protože jsou marketingově hrozně silné.

Lidovky.cz: V klipech neúčinkujete pouze vy s Čeňkem, kdo jsou ti další?
Když má klip malý kompars, všechny bereme z řad našich známých, přátel a podobně. Ale už jsme využívali i herce.

Debilní kecy studentů

Lidovky.cz: Když se dívám na 'Debilní kecy', říkám si, že je to vlastně strašně jednoduchý nápad. Nebojíte se, že vám ten koncept někdo vezme?
Ostatní také zkouší dělat 'Debilní kecy'. Ale my se toho nebojíme. Udělali jsme jich devět, každý má asi dva miliony (shlédnutí). Každý, kdo se do toho teď pustí, musí počítat s tím, že sklidí kritiku za to, že nás kopíruje.

Lidovky.cz: Vaše videa vypadají jednoduše, jak dlouho pracujete na jednom dílu?
Výroba jednoho dílu trvá i tři týdny v kuse. Také proto se konkurence nebojíme. Když se tím někdo neživí, těžko bude mít čas udělat tak kvalitní video jako my.

VIRALBROTHERS:

  • Čeněk Stýblo a Erik Meldik založili ViralBrothers symbolicky 11.11.2011
  • Mainstreamově se proslavili zejména sérií videí "Debilní Kecy ...". Průměrná sledovanost jednoho videa na oficiálním účtu ViralBrothers na YouTube dnes činí více než 1.000.000 zhlédnutí
  • ViralBrothers jsou současnou jedničkou na českém trhu virálních videí.

Zdroj: ViralBrothers.cz

Lidovky.cz: Plánujete posunout 'Debilní kecy' dál, třeba do televize?
Nevíme, jestli chceme 'Debilní kecy' dávat do televize. Chceme tam dát nás dva, Viralbrothers.

Lidovky.cz: Vaše videa jsou fenoménem českého internetu, kdy jste si začali uvědomovat, že jste známí? 
Ta značka funguje a je to silná věc. To jsme zjistili v době, kdy na nás na ulici začali volat "Hele, Debilní kecy!", místo našich jmen. (směje se) Stejně jako když máme nějaké vystoupení, nejsou na plakátech naše jména. Ale formát chceme zachovat.

Autor:
Témata: Média, YouTube

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč