22. dubna 2009 12:53 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Krize si našla už i
nejluxusnější hotely

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 4Diskuse
Podle předběžných čísel poklesla obsazenost pětihvězdičkových hotelů v únoru o 40 procent. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Podle předběžných čísel poklesla obsazenost pětihvězdičkových hotelů v únoru o 40 procent. | foto: Siko
PRAHA Globální ekonomická krize v prvních měsících letošního roku zásadně zasáhla také nejluxusnější hotely v Praze. Podle předběžných čísel poklesla obsazenost pětihvězdičkových hotelů v únoru o 40 procent.

"V lednu a v únoru pokračoval propad, nejhůře postiženy byly nejluxusnější hotely," uvedl na Žofínském fóru o krizi v cestovním ruchu šéf agentury CzechTourism a kandidát na ministra pro místní rozvoj Rostislav Vondruška. To je podle něj rozdíl oproti minulému roku, kdy se dražší ubytování přes celkový propad hotelnictví stále těšilo z růstu.

Počet zahraničních turistů v ČR se loni snížil o 25.000 na 6,653.000. Ačkoliv jde téměř o stagnaci, je to první pokles od povodňového roku 2002. Nejhorší částí roku byly pro podnikatele v cestovním ruchu poslední tři měsíce. Počet cizinců se meziročně snížil o 6,3 procenta. Letos se očekává větší propad.

Na krizi loni doplatily úbytkem hostů především penziony, hotely bez hvězdiček a kempy. Jak uvedl Vondruška, mediální dopad finanční krize v cestovním ruchu je často větší než její skutečný vliv na finanční situaci domácností.

V rámci rychlého průzkumu CzechTourismu v Rakousku uvedlo 70 procent respondentů, že krizi dosud nepocítilo, 80 procent z nich však omezí letos výdaje. První na řadě v úsporách je přitom cestovní ruch.

CzechTourism hodlá letos pomoci příjezdové turistice několika marketingovými kampaněmi v zahraničí. Jedna z největších se uskuteční na portálu pro on-line rezervace hotelů Expedia. Na kampani za 200.000 USD (4,2 mil. Kč.) budou spolupracovat město Praha, Letiště Praha, CzechTourism a 37 pražských hotelů.

Kampaň bude zaměřená například na USA, Kanadu, Británii, Německo, Francii, Itálii nebo Nizozemí. Vondruška v nadsázce připomněl i pozitivní dopad krize. "Před rokem by nebylo možné tuto kampaň za 200.000 dolarů pořídit," uvedl. Podobně zlevnila i možná reklama na televizi CNBC, která by mohla v létě uvést krátké tříminutové propagační spoty českých regionů.

Lidovky.cz
  • 4Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz