Vyplývá to z informací Česmadu Bohemia a Svazu dovozců aut.
Podle mluvčího Česmadu Martina Felixe sice v současnosti dopravcům přeje nízká cena nafty i slabší koruna, ale s klesajícím objemem přeprav padají i ceny. "Bohužel zakázek je nedostatek a existenční problémy některých dopravců způsobují, že jezdí za jakoukoliv cenu, i pod náklady, jen aby to přestáli. Ceny tak klesají pod reálnou úroveň, což poškozuje všechny," vysvětlil.
Prodej nových nákladních aut se v lednu a únoru meziročně snížil o 49 procent na 838 vozidel. V kategorii tahačů se prodalo 276 vozů, což dokonce znamená propad o dvě třetiny. "Nákup nových aut se téměř zastavil, ve velmi špatném stavu je i trh s ojetými vozidly, takže starších nákladních aut se téměř nedá zbavit. Nepotřebná vozidla se proto objevují zaparkovaná s uloženými registračními značkami v depozitech," uvedl Felix.
Dopravce zároveň omezuje horšící se přístup k provozním úvěrům. Když už práci získají, stále častěji za ní nedostanou zaplaceno. Jejich zákazníci z Německa, Itálie i dalších zemí se totiž kvůli krizi potýkají s existenčními problémy.