31. května 2010 14:37 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Kvalita jde stranou, přes dvě
třetiny Čechů se honí jen za slevami

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
Kvalita jde stranou, dvě třetiny Čechů se honí jen za slevami | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Kvalita jde stranou, dvě třetiny Čechů se honí jen za slevami | foto: Lidové noviny
PRAHA Při nakupování se řídí slevami už 67 procent Čechů, kteří v době hospodářské krize vybírají zboží hlavně podle ceny a jejich věrnost oblíbeným prodejnám kvůli tomu značně ochabuje. Vyplývá to z letošního průzkumu Barometr Cetelem 2010.

"Není žádným překvapením, že si spotřebitelé v době krize vybírají zboží především podle ceny. Hledají i nejlepší poměr mezi kvalitou a cenou," sdělil dnes generální ředitel společnosti Cetelem Václav Horák.

Velkou roli v nákupním rozhodování hrají ale také doplňková kritéria, jako je například nabídka prodávaného zboží, která je důležitá pro 44 procent Čechů. Blízkost prodejny je pak důležitá pro 35 procent zákazníků. Zhruba pětina Čechů za důležité považuje i zákaznické výhody, jako jsou dárkové poukazy, slevové kupony a výhodné slevy. "Nejsou sice hlavním důvodem, ale jistou přitažlivost mají," podotkl Horák.

Supermarkety nahradí diskonty

Hypermarkety, supermarkety, diskontní obchody i alternativní prodejci podle Horáka nyní musejí změnit svůj dosavadní přístup k podnikání a hledat úsporná řešení prodejen, omezit zbytečný nadstandard a snížit veškeré náklady. "Nejde jen o ústupky na straně marketů, i spotřebitelé jsou ochotni učinit řadu ústupků, pokud díky nim získají nižší ceny. Podmínkou však je stávající kvalita," uvedl Horák.

"Podle odhadů se tak obchodní řetězce začnou více inspirovat modelem nízkonákladových leteckých společností a tradiční obchody se tímto způsobem přiblíží jiným typům prodejen - známým levným diskontům," dodal Horák.

ČTK




Najdete na Lidovky.cz