19. dubna 2010 16:49 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Kvůli prachu budou tratit i cestující.
Z pojišťoven moc peněz nedostanou

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
Cestující na uzavřeném letišti ve španělském městě Malaga  | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Cestující na uzavřeném letišti ve španělském městě Malaga | foto: Reuters
PRAHA Zrušení letu není podle pojišťoven nárokem na pojistné plnění. Odložení letu ale ano, a to v rámci dodatečných asistenčních služeb. Pojišťovny proto doporučují klientům, kteří zůstali kvůli uzavření leteckého provozu v zahraničí déle, aby si prodloužili cestovní pojištění.

"Pokud jsou lidé stále v zahraničí a už jim skončilo pojištění léčebných výloh, doporučujeme jim ve vlastním zájmu si jej prodloužit," řekl mluvčí České pojišťovny Václav Bálek. "Všechny případy z této doby pak budeme posuzovat individuálně, protože na jedné straně chceme vyjít vstříc klientům, kteří uvízli v cizině a dostali se do nepříjemné situace, ale na druhé straně také chceme zamezit pojistným podvodům," dodal.

"Klientům doporučujeme prodloužit si smlouvu sami, a to buď přes internet, telefon nebo se samozřejmě nabízí i možnost zprostředkování pojištění osobou v ČR," doplnil mluvčí ČSOB Pojišťovny Tomáš Hejda.

U koho vymáhat peníze zpět?

V rámci asistenčních služeb pojišťovny vyplatí klientům peníze za zpoždění letu. "Zrušení letu není samo o sobě předmětem pojištění, ale pokud má pojištěný sjednáno pojištění tzv. stornopoplatků a dopravce mu nevrátí cenu letenky v plné výši, uhradíme mu rozdíl z tohoto pojištění," upozornil mluvčí Kooperativy Milan Káňa. V každém případě je však podle něj nutné, aby pojištěný požadoval vrácení peněz přednostně na dopravci, respektive na cestovní kanceláři.

ČP u cestovního pojištění v rámci asistenčních služeb k pojištění léčebných výloh uhradí náklady na občerstvení, případně další nezbytné náklady spojené s vynuceným pobytem pojištěného do 5000 Kč při zpoždění odletu letadla z ČR do zahraničí o více než šest hodin. "Nevztahuje se to tedy na lidi, kteří už jsou v zahraničí, ani na charterové lety," podotkl Bálek.

Škodu by podle něj nehradila ani v případě poškození letadla, například při zadření motoru, které by způsobil sopečný popel nebo prach.

ČTK




Najdete na Lidovky.cz