Škody sčítají také silničáři, kteří již v pátek odhadli náklady na obnovu dálnic a silnic první třídy na miliardu korun. Odhad se zatím příliš nemění, ministerstvo dopravy však podle Hanzelky stále nemá hlášení o škodách na silnicích nižších tříd. Ty vlastní kraje.
Podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty Pavla Hally je termín obnovení provozu na poškozených tratích možné odhadovat jen těžko. Nejdříve se cestující dočkají zřejmě na trati z Valašského Meziříčí do Hostašovic, opravy by mohly skončit ve středu večer.
Tratě se zastaveným provozem295 Lipová Lázně - Javorník ve Slezsku v úseku Vápenná - Javorník ve Slezsku |
Největší škody, celkem za více než 300 milionů korun, způsobila voda na železnici na Novojičínsku. "Tady budeme muset v podstatě stavět nové tratě," uvedl Halla. Zatím pouze nepřesný odhad škod na železnici má správa z jižních Čech, kde voda ještě zcela neopadla.
Kromě lokálních spojů stále trvá omezení na koridoru z Přerova do Bohumína. V úseku Hranice na Moravě - Polom - Suchdol nad Odrou jezdí vlaky jen po jedné koleji, takže některé rychlíky z jihu končí už v Hranicích.
"Všem cestujícím doporučujeme, aby se před svou cestou informovali na aktuální dopravní omezení na železnici," uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Informace lze získat například na internetových stránkách ČD.
Se situací v postižených oblastech se v úterý podrobně seznámí ministr dopravy Gustáv Slamečka. Ten již minulý týden uvedl, že povodně jsou dalším výrazným zásahem do už tak napjatého rozpočtu státu, potažmo fondu dopravy.