22. srpna 2013 7:00 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Kyselka sice chátrá, ale Mattoni
je mecenáš, hájí spolupráci ČT

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Studenti zaútočili na reklamní poutač se svou výzvou | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Studenti zaútočili na reklamní poutač se svou výzvou | foto:  Viktor Chlad, Lidové noviny
PRAHA Mnohamilionová spolupráce České televize s Karlovarskými minerálními vodami vede podle Rady ČT k „oboustrannému prospěchu i k prospěchu kulturnímu“. Předseda kontrolního orgánu veřejnoprávní televize Milan Uhde to uvedl v reakci na stížnost diváka, kterému se nelíbí, že ČT propaguje firmu odpovědnou za zchátrání Lázní Kyselka.

Výrazná finanční spolupráce televize se soukromou firmou rozezlila jednoho z diváků, který kvůli tomu podal stížnost k Radě ČT. Stěžoval si mimo jiné na to, že značka Mattoni čelí kritice veřejnosti kvůli „nechuti převzít odpovědnost za zdevastování Lázní Kyselka“.

Etická pravidla mediálního partnerství ČT podle něj spolupráci s neetickými firmami vylučuje. Zároveň žádal zveřejnění podmínek spolupráce, protože jejich zatajování by podle něj mohlo vzbudit pochybnosti o nezávislosti zpravodajství o chátrajícím lázeňském komplexu v západních Čechách.

Vyjádření ke stížnosti na spolupráci ČT a Karlovarských minerálních vod.

V reakci na stížnost šéf rady Milan Uhde uvádí, že dlouhodobá spolupráce vede k „oboustrannému prospěchu i k prospěchu kulturnímu“. Podle Uhdeho není důvod partnerství rušit , protože se osvědčilo a „přináší výsledky“.

„Chování Karlovarských minerálních vod Česká televize v konkrétním případě trestuhodně zanedbané péče o svěřené nemovitosti v Karlových Varech právem veřejně kritizovala a ani napříště od svého kritického přístupu neustoupí,“ ujišťuje předseda Rady ČT, který na začátku devadesátých let působil jako ministr kultury.

Fakta o spojení ČT a Mattoni

V květnu zaplavily česká města billboardy k 60. výročí vysílání České televize. Když se server Lidovky.cz zajímal, kdo masivní výlep zaplatil, vyplulo na povrch, že se vlastně nejedná o kampaň veřejnoprávního kanálu, ale soukromé firmy Karlovarské minerální vody. Pro připomenutí: cena kampaně dosud nebyla zveřejněna.

Za propagaci se Česká televize uvolila v rámci barteru k další spolupráci s výrobcem minerálních vod. Nedávno například v hlavním vysílacím čase vysílala záznam z estrádního večeru „Mattoni koktejl festivalu“.

Připravuje se také třináctidílný seriál Prodavač vody o zakladateli podniku Heinrichu Mattonim, jehož natáčení budou Karlovarské minerální vody sponzorovat.

Obchodní ředitel České televize Hynek Chudárek v dokumentu dodává, že se „nejedná o ekonomické propojení, jak uvádí stěžovatelé, ale o partnerství dvou silných a respektovaných značek, jakými je značka ČT a klíčové značky KMV – Mattoni a Magnesia, které patří k tradičním a významným českým značkám“.

Kulturní akce s přesahem

Odkazovat se na etický kodex považuje Chudárek za nekorektní. „ČT tradičně a dlouhodobě spolupracuje s KMV na řadě kulturních projektů, jako je například Český lev, Magnesia litera, Ceny Thálie a další, které se jistě řadí k významným kulturním akcím v České republice s velkým společenským přesahem,“ uvádí Chudárek.

Rada v tomto názoru ale není jednotná. Sbližování veřejnoprávní stanice s komerčním subjektem kritizuje například člen rady Radek Mezulánik. Od vedení kontrolního orgánu žádá vysvětlení k přenosu estrády pořádané značkou Mattoni minulou neděli v hlavním vysílacím čase.

ČTĚTE TAKÉ:

mevMartin Nevyhoštěný
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz