"Jedna cesta letadlem jen v rámci Evropy vyprodukuje v průměru 400 kilogramů skleníkových plynů na každého cestujícího. To je hmotnost dospělého ledního medvěda," říká reklamní slogan nové britské kampaně. Kampaň odkazuje na webové stránky Planet stupid (Blbá planeta), věnující se problematice globálního oteplování.
"Chtěli jsme lidi konfrontovat s tím, jaký dopad na klima mají krátké lety. Lední medvědy jsme použili jako srozumitelný symbol účinnosti klimatických změn, protože ty mají přímý vliv na jejich přirozené prostředí," uvedli zástupci agentury The Mother.
Spot natočil známý reklamní režisér Daniel Kleinman, podle mezinárodního žebříčku Gunn Report v současnosti třetí nejoceňovanější reklamní režisér na světě (Gunn Report měří každoročně kreativní úspěšnost reklamních agentur, produkcí a režisérů na základě jejich úspěchů na světových reklamních festivalech. Mezi režiséry letos žebříčku dominuje Thanonchai Sornsrivichai z Thajska, na druhém místě je Andy Fogwill z Argentiny a o čtvrté místo se dělí Čech Ivan Zachariáš s Lucianem Podcaminskym z Argentiny, pozn. aut.)
Kleinmanův spot vznikl v produkci společnosti Rattling Stick, běží v britských kinech a na internetu.