Podle Nory Strádalové z marketingového oddělení je Aircraft Industries i po změně vlastníka typového certifikátu (technické dokumentace) podle smlouvy o spolupráci s novým majitelem zabezpečovat požadavky na zajištění letové způsobilosti kluzáků. Obě firmy podle Strádalové navíc jednají o kooperační výrobě L-23 v Kunovicích.
"Definitivní rozhodnutí o umístění výroby tohoto kluzáku bude potvrzeno po celém vyhodnocení investičního projektu firmou S7 Engineering, které ukáže, zda je obnovení výroby L-23 ve společnosti Aircraft Industries pro majitele typového certifikátu výhodnou a efektivní volbou," uvedla Strádalová.
Obnovení výroby L-23 v Kunovicích by potěšilo nejen letecké školy, sportovní piloty a fanoušky letectví, ale bylo by přínosem pro region i díky vzniku několika desítek pracovních míst.
L-23 Super Blaník je dvoumístný celokovový kluzák, který je určen především pro základní pilotní výcvik. V kunovickém závodě se sériově vyráběl od roku 1989 s celkovým počtem přibližně 300 vyrobených letadel.
Jeho výroba byla ukončena v roce 2006. Aircraft Industries dosud vyrábí náhradní díly pro tento kluzák a společnost také poskytuje technickou podporu provozovaným kluzákům. Někdejší Let Kunovice a jeho nástupce Aircraft Industries Blaníků včetně modifikací vyrobil přes 6000. Byly exportovány do 40 zemí.