21. února 2015 8:00 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Lego předjelo Ferrari. Kraluje
nejvlivnějším značkám světa

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Film Lego příběh. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Film Lego příběh. | foto: Warner Bros
PRAHA Sedm let už čekají v F1 na titul. Loni stáj nevyhrála jediný závod a jen jednou stál její jezdec na stupních vítězů. A k tomu ještě firma zažila zemětřesení, když v září po 23 letech skončil v jejím čele prezident Luca di Montezemolo.

Tohle natolik oslabilo Ferrari, že už není v nejnovějším vydání britské konzultační společnosti Brand Finance tou nejsilnější – chcete-li nejvlivnější – značkou světa, jak tomu bylo před rokem. 

NEJSILNĚJŠÍ ZNAČKY 2014

Údaje v tabulce uvádí odvětví, sídlo firmy, sílu značky (index 100) a její cenu (v miliardách dolarů)

  1. Lego - hračky, Dánsko (93,4; 3,89)
  2. PWC - poradenské služby, (USA 91,8 17,33) 
  3. Red Bull - nápoje, Rakousko (91,1 7,39) 
  4. McKinsey - poradenské služby, (USA 90,1 4,13)
  5. Unilever - potraviny, V. Británie (90,1 4,84) 
  6. L’Oreal - kosmetika, Francie (89,7 12,48) 
  7. Burberry - módní doplňky, V. Británie (89,7 4,61) 
  8. Rolex - módní doplňky,  Švýcarsko (89,7 5,49) 
  9. Ferrari - automobily, Itálie (89,6 4,75) 
  10. Nike - módní doplňky, USA (89,6 24,11)

Zdroj: Brand Finance


Kdo patří do top ten Teď je Ferrari „až“ deváté a naopak číslem jedna je dánské Lego, které představovat asi netřeba. Každoroční žebříček posuzuje především věci, jako je znalost značky, věrnost zákazníků, propagace, firemní pověst či spokojenost zaměstnanců. 

V nejlepší desítce pak najdete třeba ještě výrobce nápojů Red Bull (3.), kosmetickou firmu L’Oreal (6.) či oděvní společnost Nike (10.). 

Proč ale uspělo právě Lego? A proč naopak přišel takový „pád“ Ferrari? „Za úspěchem Lega stojí příběh. Skutečnost, že míří na obě pohlaví, děti si s ním chtějí hrát a u rodičů vyvolává nostalgii,“ míní manažer Robert Haigh z Brand Finance. 

„Ferrari ve formuli 1 upadá od konce éry Michaela Schumachera, ale definitivně jako tým dopadlo na dno loni,“ dodává. 

Spasí Ferrari další Němec?

No, Schumacher z Ferrari odešel už v roce 2006, a tak je poněkud podivné, že ještě za rok 2013 byla italská automobilka v čele zmíněného žebříčku. 

Zásadnější vliv na propad tak bude mít jiný faktor. Zatímco Lego těží z toho, že je pro všechny, tak Ferrari, které teď taky má být (skoro) pro všechny, na to doplácí. 

Sergio Marchionne, nový prezident firmy, se rozhodl zvýšit prodeje Ferrari až o deset tisíc vozů ročně. Což kritizuje i manažer Brand Finance Robert Haigh. „Lidi už Ferrari nevnímají tak exkluzivně jako dřív.“ poznamenává manažer. 

Zároveň ale hned přidá čísla, která jsou s jeho slovy trochu v rozporu: „Hodnota značky (Ferrari) loni stoupla o 18 procent na 4,7 miliardy dolarů. Nová strategie nejspíš způsobí krátkodobé navýšení hodnoty, ale z dlouhodobého hlediska spíš ublíží.“

I když... Třeba Ferrari zase spasí jeden Němec. V kokpitu F1 teď za italskou značku bude nově jezdit Sebastian Vettel.

Robert Sára
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz