22. února 2016 11:10 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Leo Express posílí linku na Slovensko.
Do Košic pošle nový noční vlak

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Souprava Leo Expressu. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Souprava Leo Expressu. | foto: MAFRA - Michal Klíma
PRAHA Soukromý dopravce Leo Express si pochvaluje obsazenost svých vlaků, které už více než rok rok vypravuje z Prahy do Košic. Linku vedoucí přes Žilinu a tatranská města proto brzy posílí. Od 29. února přidá večerní vlak z Prahy, který dosud končil ve Spišské Nové Vsi.

Nově bude spoj zajíždět i do Prešova a Košic. Z české metropole bude černozlatá souprava Leo Expressu vyrážet v 19.11, na konečné bude brzy ráno. V Košicích se otočí a ve směru Praha odjede ve 4.45.

Do Prešova a Košic tak bude firma jezdit z české metropole nově dvakrát denně, stejně tak i ve druhém směru. Pro Leo Express jde o velmi důležité spojení.

„Spoje mezi Prahou, Žilinou, Prešovem a Košicemi patří dlouhodobě mezi naše nejobsazenější vlaky. Jejich celkový přínos pro tržby se pohybuje kolem deseti procent a má potenciál být až třicetiprocentní. Stejně jako v Česku, chceme dále rozšiřovat naši síť i na Slovensku,“ popsal pro Lidovky.cz šéf Leo Expressu pro Evropu Peter Koehler.

Nejlevnější lístky budou při včasném nákupu stát 269 korun. Ve špičkových časech bývá podle Petera Koehlera vlak do Košic vyprodaný, ve slabších dnech se pohybuje kolem 60 procent.

Soukromý dopravce podnikatele Leoše Novotného naopak zruší ranní vlak s odjezdem ve 3.55 z Bohumína do Prahy a z Prahy do Bohumína v 6.11. Tyto soupravy nebyly příliš vytížené, proto firma využije vlak raději jinde.

Novinkou budou od června nové večerní spoje mezi Prahou a Ostravou. Lístky budou k dostání od 1. dubna 2016.

Leoš Novotný, majitel Leo Expressu.
Helena Záleská, první strojvůdkyně vlaků Leo Express. Na trať z Prahy do Bohumína se poprvé postaví 29. července

Leo Express na konci loňského roku oslavil třetí narozeniny - na vysoce konkurenční trase mezi Prahou a Ostravou působí od roku 2012. Dosud byl v červených číslech, ale na začátku nového roku začali jeho lidé vysílat pozitivní zprávy.

Loni vlaky a autobusy Leo Expressu přepravily téměř 1,1 milionu cestujících, meziročně o 210 tisíc více. Tržby dopravce se za loňský rok zvýšily o 35 procent na 260 milionů korun. Loni v prosinci se pak firma poprvé přehoupla do zisku.

Dosavadní ztrátové hospodaření přisuzují manažeři Leo Expressu především údajně nezákonné cenové politice státních Českých drah, které na lince Praha - Ostrava také jezdí na komerční riziko, stejně jako další soukromník RegioJet. Kvůli podezření na predátorské ceny Českých drah se firma soudí.

  • 0Diskuse
Michal Pavec

Autor

Michal Pavecmichal.pavec@lidovky.czČlánky




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz