10. července 2012 12:17 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Leo Express půjde do tendru
o rychlíky s GW Train Regio

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 2Diskuse
Nové vlakové soupravy  | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nové vlakové soupravy | foto: ČTK
PRAHA Do soutěže na železničního dopravce mezi Ostravou, Opavou, Krnovem a Olomoucí se společnosti Leo Express podnikatele Leoše Novotného a GW Train Regio přihlásí společně. Projekt na nového dopravce by se podle nich měl jmenovat Eco Flow.

V tiskové zprávě to uvedl Leo Express. Nabídky do soutěže mohou zájemci podávat do 16. října. Vítěz výběrového řízení by měl na trati začít jezdit na konci roku 2014.

Oboustranně výhodné spojenectví

"Hledali jsme partnera, který nám pomůže s financováním, protože finanční nároky (zajištění dopravy novými vozidly, které požaduje ministerstvo dopravy) jsou poměrně vysoké," řekl František Kozel, ředitel GW Train Regio, která byla dříve známá jako Viamont Regio. Leo Express je podle něj společnost, která pro tento účel disponuje dostatečným kapitálem.

Spojenectví je podle Kozla výhodné i pro druhou společnost. GW Train Regio na druhou stranu poskytne potřebné zkušenosti s osobní dopravou, které vyžadují zadávací podmínky výběrového řízení.

GW Train Regio v současnosti provozuje osobní dopravu na pěti tratích v Karlovarském, Královéhradeckém, Moravskoslezském a Libereckém kraji. Řada těchto spojení je přeshraniční, například spoje z Trutnova zajíždějí do polské Vratislavi. Leo Express je naproti tomu na železnici nováčkem. V současné době se připravuje na zahájení pravidelné dopravy mezi Prahou a Ostravou. Jeho vlaky by měly vyjet letos v prosinci.

Trať Ostrava - Olomouc byla vybraná jako pilotní projekt liberalizace železnice, protože jde o relativně izolované spojení. Případné chyby se tak podle ministerstva dopravy neprojeví v celé síti a bude je možné odstranit před dalším tendrem. Trať je po lince Praha - Ostrava druhým dálkovým spojením, které ministerstvo soukromým dopravcům nabídne. Na rozdíl od trati mezi Prahou a Ostravou, kde ČD a RegioJet jezdí bez dotací, počítá zde ministerstvo se zachováním systému proplácení prokazatelných ztrát z provozu.

Zájem o provoz na této trati už dříve projevily České dráhy, Veolia, RegioJet a společnost Abellio patřící Nizozemským drahám (Nederlandse Spoorwegen).

Lidovky.cz, ČTK
  • 2Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!