Nejnižší cena 137 korun, za které dopravce začal jezdit, se v harmonogramu už téměř neobjevuje. Za 141 korun musí cestující lístek koupit s třítýdenním předstihem.
Za kolik do Ostravy
|
Pokles obsazenosti společnost připouští. Podle jejího majitele Leoše Novotného ale nejde o nic překvapivého a povánoční pokles obsazenosti se dal předvídat.
Konkrétní počty přepravených osob na jednotlivých spojích železniční dopravci jezdící mezi Prahou a Ostravskem neuvádí. Částečný přehled o obsazenosti spojů tak může poskytnout pouze pohled do jejich online rezervačních systémů.
Ten potvrzuje vyjádření Leo Expressu o větší obsazenosti ve špičce, například v pátek odpoledne ve směru na severní Moravu. Mimo špičku ale počet osob klesá i k hranici 50 cestujících v ekonomické třídě, která má ve vlaku přes 200 sedadel. To potvrzuje i zkušenost některých cestujících.
RegioJet úbytek nezaznamenal
Období po novém roce je z hlediska obsazenosti spojů obecně slabší, v daleko menší míře cestují například studenti. Úbytek cestujících ale nezaznamenal například konkurent Leo Expresu - společnost RegioJet. Ta dlouhodobě uvádí obsazenost vlaků na úrovni 85 procent a informace, které je možné vyčíst z firemního rezervačního systému, jí dávají za pravdu.
ČTĚTE TAKÉ: |
V případě Českých drah je možné počet přepravených cestujících odhadovat na základě údajů z rezervačního systému jen u spojů SC Pendolino, které jsou povinně místenkové. I ty podle údajů zveřejněných na internetu jezdí ve špičce, tedy dnech předcházejících a následujících po víkendu, obsazené zhruba z 50 procent.
Leo Express nemá stanovenou pevnou cenu, ale využívá takzvané zahrady cen, kde si cestující může vybrat z různých nabídek. Levnější jízdné dopravce nabízí v méně atraktivních časech a s větším časovým předstihem.