„Optimálnímu rozvoji infrastruktury v Česku brání nedostatek zaměstnanců,“ říká Martin Borovka, generální ředitel Stavby silnic a železnic (SSŽ). A to v době, kdy má Česko nejnižší nezaměstnanost za posledních deset let. V SSŽ se rozhodli situaci řešit dovozem dělníků z Vietnamu a Pákistánu.
„V naší firmě odhadujeme, že chybí zhruba 1000 zaměstnanců,“ řekl Borovka. Firmě už se přihlásili první zprostředkovatelé, kteří nabízejí získání pracovních sil z asijských zemí. Vše teď podle Borovky záleží na projektu zelených karet, který připravuje ministerstvo práce a sociálních věcí. Takzvaná zelená karta by cizincům ze zemí mimo EU umožnila v Česku pracovat a dlouhodobě pobývat. V databázi míst pro zelenou kartu by se automaticky ocitlo každé místo evidované úřadem práce, které se třicet dní nepodařilo obsadit nikým z Česka nebo Evropské unie.
„V naší firmě odhadujeme, že chybí zhruba 1000 zaměstnanců,“ řekl Borovka. Firmě už se přihlásili první zprostředkovatelé, kteří nabízejí získání pracovních sil z asijských zemí. Vše teď podle Borovky záleží na projektu zelených karet, který připravuje ministerstvo práce a sociálních věcí. Takzvaná zelená karta by cizincům ze zemí mimo EU umožnila v Česku pracovat a dlouhodobě pobývat. V databázi míst pro zelenou kartu by se automaticky ocitlo každé místo evidované úřadem práce, které se třicet dní nepodařilo obsadit nikým z Česka nebo Evropské unie.
Další podrobnosti si přečtěte v čtvrtečním vydání deníku |