5. listopadu 2013 12:13 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Logo Czech Republike splasklo jako
dřívější bubliny. Už po půl roce

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Nové logo CzechTourismu | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nové logo CzechTourismu | foto: CzechTourism
PRAHA Tuzemská centrála cestovního ruchu přestala používat v zahraničních kampaních destinační logo Czech Republike, které si za 2,5 milionu korun nechala vypracovat od grafického studia Marvil. Agentura logo, které mělo do Česka přitáhnout více turistů, používala přibližně půl roku do letošního července.

Nové logo s anglickou slovní hříčkou údajně nebylo tak úspěšné, jak si Czech Tourism představoval, uvedl Martin Mráz, ředitel odboru strategie a marketingové komunikace české turistické centrály. Logo se tak dočkalo podobného osudu jako "bubliny" od studia Side2, které vyvolaly rozporuplné reakce a téměř se nevyužívají.

"To Czech Republike jsem eliminovali, vzhledem k tomu, že testování této kampaně nám nevyšlo příliš dobře," připustil Mráz. Logo, které cílí především na mladé lidi a odkazuje k prostředí sociálních sítí, kde se slůvko like používá jako pozitivní hodnocení jednotlivých příspěvků, může Czech Tourism v budoucnu využít v dalších kampaních, které budou zaměřené především na mladé lidi.

Nové logo si ihned oblíbili recesisté.

Výzkum se podle Mráze skládal z reakcí partnerů turistické centrály a ministerstva pro místní rozvoj, které je zřizovatelem CzechTourismu. Širší výzkum mezi uživateli ale agentura neprovedla.

Do druhé poloviny roku už agentura vstoupila s obměněným logem, ve kterém je koncovka like zaměněná za klasické Republic a doplněná textem z navazující kampaně "země příběhů". Ta je zaměřena na primárně na starší cílovou skupinu mezi 30 a 45 roky.

Prohlédněte si parodie českého loga

Jenže právě dlouhý text u bývalého destinačního loga, který CzechTourism používal 11 let, měl být podle ředitele Rostislava Vondrušky důvodem, proč centrála v roce 2011 vypsala soutěž na nové logo a preferovala nejlépe jednoslovné označení například Česko. Nynější logo má ale v názvu opět slovní spojení Czech Republic, proti původnímu označení ubyla jen původní česká vlaječka.

mevMartin Nevyhoštěný, ČTK
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Cuketovo čokoládový chlebíček
Cuketovo čokoládový chlebíček

Potěšte rodinu rychlou dobrotou.

Najdete na Lidovky.cz