"Bylo to zcela běžné, většina mahárádžů měla speciálně na objednávku vyrobené vozy, dokonce i s pozlacenými rámy a vůbec se vším možným," citovala agentura Reuters indického spisovatele Prana Nevilea, který je expertem na indickou koloniální éru.
ČTĚTE O ÚSPĚCHU ŠKODY V ANGLII |
Vůz si objednal mahárádža Umad Singh II. z Koty v indickém státě Rádžasthán. Je to červený osmiválec o obsahu osmi litrů se sklápěcí plátěnou střechou a se speciálním převodem, který mu umožňoval mocně pronikat rádžasthánskou džunglí.
Lov tygrů byl pro vládce knížecích států britské Indie ještě v minulém století velmi oblíbená zábava. I kvůli tomu klesl za posledních sto let počet volně žijících tygrů v Indii z odhadovaných 40 tisíc asi na 1700.
Indičtí mahárádžové byli známí okázalostí a výstředností, s jakou užívali svého bohatství. Vládce státu Haidarábád používal slavného diamantu Koh-i-noor jako těžítka a mahárádža z Patiály se "pomstil" automobilce Rolls Royce za odmítnutí jedné jeho objednávky tím, že vyčlenil několik ze své flotily vozů této značky na svoz odpadků.