11. října 2010 15:19 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Lukoil nedal Zemanovcům ani korunu,
říká šéf české pobočky Nejedlý

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Martin Nejedlý, jednatel Lukoil Aviation Czech ve své kanceláři při rozhovoru pro LN | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Martin Nejedlý, jednatel Lukoil Aviation Czech ve své kanceláři při rozhovoru pro LN | foto:  Jan Zatorsky, Lidové noviny
Šéfuje společnost Lukoil Aviation, kterou zároveň spoluvlastní. Dodává palivo aerolinkám, létajícím z Prahy i Ostravy. Před parlamentními volbami Martin Nejedlý finančně podpořil stranu Miloše Zemana, nyní za ni dokonce kandiduje v Kunovicích. Podle řady spekulací a tvrzení politických oponentů je právě on prostředníkem mezi ruským kapitálem a Zemanovci. "To je jasná dezinformace, jasně deklaruji, že Lukoil Aviation ani Lukoil nedaly politické straně ani korunu," řekl v rozhovoru pro LN Martin Nejedlý.

LN Co vás přivedlo ke kandidatuře za Zemanovce na starostu v Kunovicích?
To je strašně jednoduché. Já jsem se v Kunovicích narodil. Až na začátku mé školní docházky se rodiče přestěhovaly do Brna. Ale zůstal tam můj rodný dům a vždy to bylo mé prázdninové sídlo. Zažil jsem tam ještě dědečka a babičku. Druhou věcí je, že když mí rodiče dovršili důchodový věk, tak se do toho rodného domu vrátili a jezdí za nimi mé děti. Přesvědčil jsem Vráťu Mináře, aby kandidoval na předsedu naší organizace, aby kandidoval, a myslel jsem si, že už nemohu od nikoho nic chtít a musím něco udělat sám. V parlamentních volbách jsme měli dobrý výsledek, Zlínský kraj pokořil onu magickou hranici pěti procent. Takže jsem se rozhod nemluvit, nechtít nic od ostatních lidí a postavit se k tomu a kandidovat.

LN Kdy a za jakých okolností jste se vůbec stal členem SPOZ-Zemanovců?
Jsem členem od začátku a dokonce jsem byl předsedou místní organizace ve Starém městě, protože jsme ještě neměli místní organizaci v Kunovicích. Dnes jsem jejím členem.

LN A také spolu s Miroslavem Šloufem největším sponzorem Zemanovců. Kolik jste dal straně peněz? Šlo o statisíce, miliony?
Jako fyzická osoba jsem se rozhodl poskytnout ze svých prostředků politické straně dar, na to jsem měl právo. Nebylo to žádné unáhlené rozhodnutí. Od začátku jsem pochopil, že nová politická strana potřebuje nějaké prostředky na kanceláře a veškerý provoz. To byla zatím má první a poslední finanční pomoc. Kolik to bylo, bude zveřejněno v naší výroční zprávě. V tomto oficiálním dokumentu najdete mé jméno a částku se dozvíte, počkejte si na březen. Mohu jen říct, že to bylo v řádu statisíců.

Čtěte také

LN Sponzorovala nějakým způsobem Zemanovce také vaše společnost Lukoil Aviation, nebo přímo Lukoil?
Moje společnost ne a Lukoil také vůbec ne. To byly přesně ty chiméry. Někdo nám zkrátka ušil kabát a ten kabát nám vůbec neslušel. Já jsem atyp a potřebuji, aby mi kabát slušel. Znovu proto opakuji, že Lukoil, ani Lukoil Aviation žádné peníze nedávaly a neměly s tím nic společného. Šlo o peníze z mého privátního účtu.

LN Jaký je vůbec mezi oběma firmami vztah. Lidé znalí prostředí říkají, že ve skutečnosti jste zkrátka šéfem české pobočky Lukoil. A že tato firma peníze Zemanovcům dávala, byť třeba ne přímo...
Jasná dezinformace. Toto je přesně důvod, proč jsem na rozhovor přistoupil. Teď vám řeknu přesná fakta, ačkoli chápu, že čtenáři by raději něco, co má rohy a chrlí síru. Pravda je ta, že nejsem žádným šéfem českého Lukoilu, jsem jednatelem jedné dceřinné společnosti, která se jmenuje Lukoil Aviation. Ta dodává letecké palivo pro letecké společnosti. Jsem majitelem čtyřicetiprocentního podílu této společnosti, která má statut s.r.o. Tento čtyřicetiprocentní podíl nevklastním jako Martin Nejedlý, ale vlastní ho společnost Ene Investement, kde jsem předsedou představenstva. Lukoil Aviation je dceřinnou společnostáí Lukoilu a já jsem další dceřinou společností Lukoil Aviation Česká republika. Společnost Lukoil, ten jiný Lukoil, který máte na mysli, sídlí na Radlické. Vznikla ve chvílim, kdy společnost Lukoil nakoupila aktiva od společnosti Conoco Philips. To jsou čerpací stanice Retail. Oni mají svého generálního ředitele a to je šéf Lukoilu, který spravuje veškeré čerpací stanice na území střední Evropy. Já s tím nemám nic společného.

Ani jedna z těchto firem nedala straně SPOZ-Zemanovci nic. Pořád se divím, proč to svazují, protože společnost Lukoil není nijak provázána s politikou, jde dnes o stoprocentně privátní subjekt. Jasně deklaruji, že Lukoil aviation, ani Lukoil, nedaly politické straně ani korunu. Vnímám, že Lukoil k sobě přitahuje spoustu vnímání a Česká republika je skoro pověstná tím, že se vždy kouká na Rusko trošku mezi prsty. Zvlášť, když tyto velké brandové společnosti byly provázány ještě se jménem Miroslava Šloufa, tak se tento kabát ušil. Ale Lukoil opravdu nedal politické straně ani korunu.

Předvolební kampaň

LN Jak jste se vůbec k Lukoil dostal?
V roce 1989 až 1990 jsem ukončil úspěšnou kariéru sportovce, hrál jsem první ligu volejbalu. Dostal jsem nabídku jít sportovat do zahraničí a po ukončení vysoké školy jsem šel sportovat do Německa. Nabídli mi nejen sport, ale i práci. Když majitel společnosti, kde jsem pracoval, zjistil, že dobře umím ruský jazyk, požádal mě, abych nechal volejbalu a věnoval se spíše práci. Takže jsem začal podnikat mezi Německem a Ruskem, byl to obchod s automobily. U toho obchodu se člověk seznámil s řadou zajímavých lidí a já si uvědomil, že se nedá žít jen na přeletech a tak jsem se odstěhoval natrvalo do Moskvy. Tam jsem v roce 1996 měl řadu známých, kteří do společnosti Lukoil patřili. Vždy jsme hledali nějaké možnosti spolupráce, ta se odvíjela od malých krůčků nejen pracovních, ale i osobních vztahů. Tehdy se zabývali bankovnictvím, developerstvím, ta cesta přes ropu se ukázala o trochu později. Na přelomu roku 2000 jsem se vrátil do Prahy a já pendloval mezi Českou republikou a Ruskem. Už jsem ale zůstal v Praze. S lidmi z Lukoil, který tady tehdy měl tři čerpací stanice, ale nejen s nimi jsem dále komunikoval. My jsme dělali komoditní obchod, ale ty vztahy, které jsem si vybudoval, zůstaly.

LN Jak jste se seznámil se Šloufem?
Zhruba v roce 2002, kdy už Miroslav Šlouf nebyl šéfem poradců Zemanovy vlády a kdy už Miloš Zeman nebyl zvolen prezidentem České republiky, nás někdo s Miroslavem Šloufem seznámil. Já jsem s ním po několika diskuzích našel přátelský a lidský vztah, kdy jsem se s údivem díval na člověka, o kterém jsem do té doby jen četl. Po nějaké době jsme se dohodli o tom, že on má ve Školské ulici velké kancelářské prostory a říkal, že už je asi nebude potřebovat, tak jsem ho požádal, zda bych ty kanceláře, které se mi líbily, nemohl společně sdílet. Po deseti letech, kdy jsem znal Prahu jen z letiště a pořádně nevěděl, co se tady dělo, jsem byl navíc rád, že když jsem potřeboval nějakou radu, odpověď na nějakou otázku, kterou bych musel dlouho hledat, tak mi Mirek vždy tu odpověď dal. a strašně si toho vážím.

LN Slyšel jsem že se znáte mnohem déle, minimálně od poloviny 90. let...
Ne, ne. Až zhruba v tom roce 2002, nebo 2003 na nějakém společenském sezení. Byli jsme si představeni, už si nevzpomínám kým, a jak to někdy bývá ve vztazích mezi mužem a ženou, může to být i ve vztahu mezi dvěma chlapi. Myslím, že také máte kamarády a někde jste je potkali. Miloš Zeman (vlevo) zakládal v Praze novou stranu. Vedle sedí Miroslav Šlouf.

LN Přes Šloufa jste se tedy dostal k Miloši Zemanovi... Samozřejmě. Já se v Rusku vždy koukal na internetu, co se tady děje, takže jsem si všiml, že tu vládnul muž, který mi byl postavou trochu podobný, který mě udivoval svoji pamětí a rétorickými schopnostmi. Mirek svého šéfa nikdy neopustil a navštěvoval pana Zemana i v době, kdy už nebyl ve vysoké politice. Požádal jsem Mirka, zda by mě někdy nevzal na nějakou tu cestu na Vysočinu s sebou. Od té doby jsem tam začal jezdit s Mirkem pravidelně a jsem za to strašně rád.

LN Co vás přitáhlo do politiky? O Zemanovcích se od počátku mluví jako o projektu, aby se Miloš Zeman mohl vrátit do politiky, případně jako o skupině, jejímž cílem bylo odebrat pár procent ČSSD a Zeman tím mohl dokonat pomstu na Jiřím Paroubkovi...
Rád bych vás poopravil. Miloš Zeman nikdy nebyl tím, kdo si přál návrat do politiky. Vždy to byli všichni jeho nejbližší, kteří říkali: Miloši, ty se do té politiky musíš vrátit. Zeman jasně tvrdil, že to je pro něj uzavřená kapitola. Že po čtyřech letech premiérství - a myslím, že úspěšného - a neúspěšné prezidentské volbě odešel na odpočinek a našel si svůj svět mezi knížkami. Ale každá návštěva mu říkala: Miloši, ty se musíš vrátit! a poukazovala na chyby sociální demokracie a dalších stran. Byli přesvědčeni, že Miloš má české politice ještě co dát. Jsem přesvědčen, že ze dvou třetin šlo o lidi, kteří sami nenašli uplatnění a chtěli po Milošovi šplhat do povědomí, aby se mohli uplatnit. To jsem vnímal já i Miloš a ten daleko lépe. Asi třetina lidí to ale myslela vážně, začal se formovat tým lidí, které jsem osobně znal. Miloš na ně dal a když viděl, co se v České republice i sociální demokracii děje, nechal se přesvědčit. A já vstoupil do SPOZ a jsem Zemanovec. Nemyslím, že tam byl faktor nějaké pomsty. Pomstychtiví jsou hloupí lidé a Miloš Zeman není hloupý. On není intrikář. Naší motivací bylo získat pět procent a stát se parlamentní stranou. Kdybychom se stali, Miloš Zeman by byl osvěžením české politiky. Navíc jsme byli v krizi, bylo nutné se podívat na to, jak krizi překlenout. Miloš Zeman byl tím, který se na to podíval s jinou, kupeckou matematikou. On ty věci dokáže vysvětlit i obyčejným lidem. Třeba v Kunovicích.

LN Před volbami se hodně mluvilo o tom, že jde jen o vybudování účelového partnera na pravici. Mluvilo se o spolupráci Šloufa s jeho dobrým známým Markem Dalíkem. O tom, že do projektu šly i nemalé částky od něj, nebo od podnikatelů spojených s pražskou ODS, třeba Tomáše Hrdličky...
To jsou zase úplné dezinformace. Proč by Marek Dalík pomáhal při vytvoření politické strany, která byla jasně naše a Zemanova?

LN Právě proto, abyste odebrali hlasy ČSSD a nebo byli partnerem pro ODS...
To se mě stále snažíte přesvědčit o tom, že tyto informace jsou pravdou. Já vám říkám, že Marek Dalík, ani Tomáš Hrdlička, nebyli žádnými donátory a žádnými lidmi, kteří by motivovali naši stranu aby byla účelově na to, aby oslabila ČSSD či se měla stát plánovitě dopředu možným partnerem ODS. Já tento názor nesdílím. Pojďme od toho pryč, protože mi to připadá jako ztráta času.

Marek Dalík

LN Vy se s Dalíkem znáte? Pokud ano, tak jak dlouho a odkud? Ano, my se známe. Najdeme to někde u sportu, protože Marek Dalík je původem z Brna a my měli hodně společných známých, kteří sportovali. Tam někde vzniklo naše přátelství s markem Dalíkem. Myslím, že to bylo až po mém návratu do České republiky.

LN Lukoil Aviation dodává palivo pro Letiště Praha. Navykládaly se o tom legendy. Jedna z nich zní, že na prodloužení vašeho kontraktu měl velký vliv právě Marek Dalík s Miroslavem Šloufem...
Žádný kontrakt se neprodlužoval. Letiště Praha opustil zhruba před čtyřmi lety jeden provider a začal se hledat nový. Když už byl Lukoil v České republice a bylo známo, že aktiva Conoco Philips jsou koupena, hledal se způsob možnosti jak uplatnit naši společnost do jiné formy podnikání. Jako Lukoil jsem přemýšlel, co bychom kromě čerpacích stanic Retail mohli v České republice dělat. Když bylo vypsáno, že se hledá nový provider a věděli jsme že naše matka Lukoil Aviation má svoji činnost ve více, než dvou evropských zemích. Tam žádné výběrové řízení nebylo. Protože to dělá Letiště Praha a to od nás nic nekupuje. Ba naopak, Letiště Praha od nás získává velké měsíční splátky za všechny služby, která nám poskytuje. My jsme tedy v jednom okamžiku vzali balík dokumentů nutných k tomu, abychom získali licenci providera a odevzdali je. Podmínky jsme splnili a Letiště Praha vnímalo vedle toho už jen to, že opravdu velké letecké společnosti nejen v Rusku, ale celosvětově, dali na Letiště Praha dopis, že činnost naší matky Lukoil Aviation je pro ně ve významných evropských městech tak důležitá, že by byli rádi, aby jeden z těch providerů byl Lukoil Aviation. My jsme dostali vyjádření, že splňujeme všechny parametry, které nás opravňují provozovat tuto činnost a tím to s Letištěm Praha končí. To znamená, že žádná smlouva nebyla prodlužována, pan Topolánek, nebo Dalík se nezasazovali, aby bylo něco podepsáno. My až na základě udělení licence providera začali jednat s leteckými společnostmi, zda od nás vůbec budou to palivo chtít. A to už vůbec nebyla otázka státu. Asi jen ČSA. Ale ČSA měla smlouvu se Shell. A kdyby asi naše společnost nenabídla něco, co bylo pro ČSA výhodnější, asi by se nic nestalo. Máme dva velké odběratele: ČSA a Travel Service, kde jsme exkluzivním dodavatelem paliva. Travel Service je vyloženě komerční struktura. Mimo tyto dvě velké společnosti máme ještě dalších asi deset odběratelů, kteří našeho paliva využívají.

Čtěte více informací o komunálních volbách

LN Netvrďte, že vám politické vazby a známosti při jednání nijak nepomáhají...
Na letišti nejde jen o jednoho dodavatele, důležité jsou tedy nabídnuté podmínky. Cena je pro leteckou společnost tou nejdůležitější položkou. To znamená, že jsem nemusel intervenovat stát, všechna ta zvučná jména, která jste řekl, tam už chyběl jen Karel Gott. My jsme řekli: tady jsme, splňujeme podmínky, letiště od nás nic nekupuje. Na základě splněných podmínek nás pustili a bylo na nás, zda bude mít nějaká letecká společnost zájem. Nepotřebuji politický lobbing a své známosti, když jediným kritériem pro společnosti je cena. Žádných vazeb bych ani nechtěl využívat, protože někomu nerad něco dlužím. Stejně jako vy se o některých věcech potřebuji poradit. Jdete tedy spíš za svými kamarády a kolegy. Třeba Mirka Šloufa se zeptám: myslíš, že je toto možné? Mám výhodu, že znám lidi, kterých se takto mohu zeptat. Ale jen zeptata a poradit, protože náš byznys je apolitický. Asi to není pro vaše čtenáře zajímavé, asi to není to, co se o nás píše, nebo říkají političtí konkurenti, ale přesně tak to je. Náš byznys je průzračný. A jestli se dotýká jakékoli státní instituce, tak věřtem, že ctím staré zemanovské heslo: na prvním místě je stát. Takže když je naším obchodním partnerem Čepro, tak je to průhledný byznys, který může projít jakoukoli auditorskou prověrkou. Ano, Čepro nám dodává, ale je to za jasně stanovených podmínek. Klademe ještě větší důraz na spotřební daně a platební morálku a jsme spokojeni.

LN Mimochodem, řekl jste, že na prvním místě je pro vás stát. Ale nedodal, zda český, anebo Rusko...
My jsme rezidenti České republiky, já nepracuji pro Ruskou federaci. I ČSA je otázkou státu. Rozbourala se cenová politika dána exkluzivitou Shell a najednou šly ceny dolů. Tím profituje ČSA. A co je ČSA pro stát? byznys dělám tak, aby byla čísla pro mě i mého partnera co nejlepší.

Letadlo ČSA na pražském letišti

LN Zmiňujete ČSA a zároveň jste uvedl, že jste byl minimálně neformálním poradcem Lukoil a v Moskvě máte řadu dalších známých z dalších společností. Zajímal jste se, byť neformálně, o privatizaci ČSA pro Aeroflot?
Vůbec ne, vůbec. Měl jsem jen jednu obavu. Máme nějaké podmínky smlouvy s ČSA, jsou tam podmínky splatnosti a další záležitosti. Měl jsem tedy obavu o osud ČSA z tohoto pohledu. Kdyb se ČSA dostala do konkurzu, byla by to pro naši mladou společnost těžká situace.

LN Proto by pro vás právě mohlo být výhodné, kdyby byl ČSA zprivatizoval Aeroflot, ne?
To vám nemohu říct. Nevím, jaká je hospodářská situace Aeroflotu. Přiznám, že i Aeroflot je naším partnerem pro tuto činnost na území Ruské federace, Ukrajiny, Bulharska. Dobře, asi by byl Aeroflot rozšířením nějakého parku v evropském měřítku. Ale já měl opravdu hlavně obavu o osud ČSA, abychom nebyli jako dodavatel postiženi nějakým špatným vývojem v ČSA. Aeroflot nás ani nijak nekontaktoval, asi si vytvořil vlastní tým poradců.

LN Lukoil Aviation působí jen v Praze?
V Praze a Ostravě, kde se podařilo získat a rozšířit letiště Mošnov, které trochu zkomíralo.

LN Proč jste se vůbec rozhodl odejít z Lukoil a věnovat se dodávkám leteckého paliva?
Já jsem ve struktuře Lukoil nikdy nepracoval, to byly jen otázky vztahů. A otázka toho, že už jsem žil v Praze sedm let a byl jsem dotazován, co bych viděl jako přínosné pro společnost vedle Retail a čerpacích stanic. Co bychom mohli vykonávat. Toto se nabízelo, já jsem odjel do Moskvy a říkal si, že je ještě možnost - jak my říkáme - taknování do křídla. Tak pojďme podat přihlášku a vše splnit. Já jsem nikdy nefungoval jako gážista, chtěl jsem vzít odpovědnost tím, že budu mít podíl. A protože jsme se neznali první den, tak jsme se dohodli a ten podíl jsem dostal. Myslím, že dnes toho nelituji anio já, ani mateřská společnost.

LN Staráte se tedy o letiště v Praze a Ostravě. Co dalšího dělají všechny ty desítky lidí, které zaměstnáváte?
My jsme narozdíl od ostatních taková dodávka na klíč. To znamená, že to palivo musíme obstarat, přivézt. Vemte si, že některé měsíce dodáváme třináct tisíc tun paliva do letadel měsíčně, to máte třináct speciálních vlakových souprav, ty přijedou, stočí se, pak palivo přijede na letištní plochu, tam musíme mít své cisterny. Provoz máme čtyřiadvacet hodin sedm dní v týdnu. Jsou tam řidiči, dispečeři, ekonomický úsek.

Martin Nejedlý, jednatel Lukoil Aviation Czech ve své kanceláři při rozhovoru pro LN

LN Obchody s ropou, nebo ropnými deriváty se vůbec nezabýváte? Objevují se spekulace, že přes nastrčené firmy obchodujete s Úřadem státních hmotných rezerv...
Vůbec, vůbec. To je zase úplně jasná dezinformace. Protože naše společnost má opravdu přesně specifickou náplň podnikatelské činnosti a žádné zprostředkování, žádný jiný obchod, než s leteckým paslivem, neděláme. Se státními hmotnými rezervami nijak neobchodujeme, tím spíše ne přes nějaké nastrčené firmy.

LN Jaký má vaše firma obrat?
Když řeknu číslo, které se pohybuje řádově okolo sto třiceti tisíc tun paliva ročně, jedna tuna stojí řádově sedm set osmdesát dolarů, takže ten výpočet je strašně jednoduchý.

LN Chystáte se své aktivity rozšířit i na letiště v Brně a Pardubicích?
Mošnov pro nás byl strašně důležitý, protože je tam průmyslná zóna, jsou tam obrovské investice. A to i pro jižní Polsko. Navíc jsme z pozice zásobování našli přesně to, co jsme hledali. To jsme viděli jako číslo jedna. Brno je malé letiště, vede tam jedna malá vlečka. Znamenalo by to další náklady pro moji společnost. Do Pardubic se po skončení tohoto rozhovoru jedu podívat. pardubice jsou úplně jinak nastaveny, v Pardubicích vidím nějakou budoucnost, tam bychom nemuseli dělat celou provoziovnu, jako tomu bylo v Mošnově a v praze. Chci se pobavit se zástupci pardubického letiště, zda bychom tam nějakou možnost spolupráce nenašli.

Miloš Zeman před volebním autobusem.

LN Vraťme se ještě k politice a vaší kandidatuře. V Kunovicích tradičně vítězí nezávislí. Proč by tam lidi měli nyní volit právě vás?
Protože na to máme už výsledek z parlamentních voleb, jako Zemanovci jsme v Kunovicích získali sedm procent. Toto jsou určitě volby úplně jiného typu. Ale jestli někdo volil po čtyřech měsících od založeníé naši stranu, volil ji kvůli Miloši Zemanovi. Ale my v Kunovicích získali nějakých dvě stě hlasů a ty můžeme znovu získat.

LN S kým byste chtěl uzavírat koalice?
Miloš Zeman není příznivcem velké koalice, ale opoziční smlouvy. Já ji říkám v nadsázce předmanželská. Pokud bychom uspěli, nebudu hledat jestli jde o nezávislé, o levo, o pravo. Půjde o to, co můžeme lidem dát. Ve velkém městě je to anonymní. V Kunovicích, když přijdu do hospody, tak mi všichni všechno řeknou do očí. A já občas do té hospody rád zajdu.

LN Neměli v Lukoil výhrady k vašemu politickému angažmá?
Když jsme s Mirkem Šloufem prohlásili, že jsme se stali sponzory naší politické strany, se rozpoutalo mediální peklo. Prvních čtrnáct dní se psali články, jak Lukoil všechno platí a podobně, tak jsem trochu obavy měl. Naše společnost, ta velká, je opravdu něco, co si vůbec nedokážete představit. Nějaká prohlášení se nemohou dávat jen tak a samozřejmě jsme do toho byli zatažení. proto jsem do Moskvy zaletěl, zašel za prezidentem celého Lukoil Aviation, a vysvětlil jsem jim asi to, co vám. Řekl jsem jim, že mají dvě možnosti. Buď mi to zakážou. Tím pádem nemohu zůstat a budu si dělat, co budu chtít. Anebo jim řeknu pravdu, jak je to doopravdy. Řekl jsem jim tedy pravdu a oni na to, že s tím problém nemají. A že mě jen prosí, kdybych dělal nějaká prohlášení k Lukoilu, měli bychom mít nějaký společný konsenzus. Že ale mluvím za Lukoil Aviation, kde mám podíl, na to mám právo. Na to nemůže nic říct Lukoil, nikdo.

Sčítání volebních lístků

LN Pokud byste v Kunovicích neuspěl, budete se chtít v politice dále angažovat a kandidovat ještě někam jinam?
Kdyby byl Miloš Zeman a strana v parlamentu, asi by si za čtyřleté období vytvořil nějaký politický tým. Parlamentní stranou ale nejsme a musíme pracovat jinde. Za čtyři roky v parlamentních volbách se vyhodnotí naše práce. Já dnes opravdu říkám jen Kunovice. Do velké politiky bych nechtěl vstupovat.

Řeknu jedno jméno: kdybyste se mě zeptal, jak jsme se poznali s Alešem Řebíčkem, takl když jsem se ženil, byl před sedmi, lety na mé svatbě. Aleše Řebíčka si velmi vážím a myslím, že to byl jeden z nejlepších ministrů Topolánkovy vlády. To neříkám proto, že jsem zástupcem společnosti Lukoil. Je to proto, že Aleš Řebíček vybudoval reálnou společnost a šel do politiky. Musím říct, že politika a byznys jsou dvě úplně jiné nádoby a já jsem přesvědčen, že zůstanu u toho byznysu.

Další podrobnosti a zajímavosti si přečtěte v pondělním vydání deníku

  • 0Diskuse


REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.