Úterý 19. března 2024, svátek má Josef
130 let

Lidovky.cz

Mám špatnou zprávu, čeká nás oprava Barrandovského mostu, řekl náměstek

Ekonomika

  14:30
PRAHA - Za několik let čeká pražskou dopravu nesmírně těžká zkouška. Zástupci hlavního města už plánují celkovou opravu klíčového silničního uzlu – Barrandovského mostu. V online rozhovoru se čtenáři serveru Lidovky.cz to řekl radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Barrandovský most v Praze. foto: ČTK

Už nyní jde o bolestivé místo, kde se sbíhají dopravní proudy z Jižní spojky, městských tunelů a přetížené Strakonické. Když přišlo v online rozhovoru na přetřes řešení tamní už tak složité dopravní situace, přinesl náměstek pražské primátorky sdělení, ze kterého musí pražské i přespolní řidiče mrazit.

Barrandovský most v Praze.

„U Barrandovského mostu mám pro vás asi horší zprávu, než byste čekal. Během tří až čtyř let budeme muset zahájit komplexní rekonstrukci mostu, což způsobí zřejmě problémy v dopravě. Ale říkám otevřeně, že raději most opravíme, než aby se dostal do stavu, v jakém je Libeňský most,“ odpověděl Dolínek čtenáři s odkazem na havarijní stav mostu v Holešovicích.

Na další dotazy serveru Lidovky.cz však nechtěl délku oprav ani jejich rozsah v tuto chvíli upřesňovat. „Na to potřebujeme ještě několik měsíců příprav. Časový plán zatím nemám,“ reagoval radní pro dopravu.

Na jaká témata ještě čtenářům odpovídal?

Plán postavit metro D kvůli problémům s výkupy pozemků nejprve bez stanic

Nejsem naivní, naopak jsem přesvědčen, že metro D včetně stanic skutečně postavíme. Věřím tomu natolik, že jsem za to dal veřejně svou politickou hlavu na špalek.

Porovnání původního (vlevo) a aktuálního návrhu stanice Nemocnice Krč.
Podoba stanice Nemocnice Krč z roku 2014.

Architektonické soutěže na nové stanice metra

Tam, kde to můžeme udělat, již nyní architektonické soutěže vypisujeme. Pokud jde o prodloužení trasy metra A a část stanic chystané trasy D, tak tam již bylo v minulosti uděleno územní rozhodnutí na tehdejší projekt, pokud bychom jej chtěli zásadně měnit, museli bychom celý několikaletý proces absolvovat znovu. Ale udělali jsme kus práce i v rámci stávajícího návrhu a ten je nyní o mnoho lepší. Další vylepšení přinesou výtvarné soutěže.

Dopravní podnik se snaží na základě zadání mých předchůdců zejména šetřit. My se snažíme o změnu přístupu a dbát, samozřejmě ale v rámci rozumných nákladů, i o autentičnost. Příkladem je vypsání architektonických i výtvarných soutěží.

Ucpaná Praha

Letos jsem získal rekordní finanční částku na opravy chodníků a komunikací, takže je uzavírek hodně. Uvědomuji si, že způsobují dopravní komplikace, ale jsem přesvědčen, že opravovat musíme, protože Praha má v této oblasti obrovský vnitřní dluh z minulosti. Pokud bychom neopravovali, brzy by se nám to krutě vymstilo, hrozily by havarijní vztahy.

Městský okruh a pokračování tunelu Blanka

Městský okruh bude dostavovat Praha - již jsme zahájili proces výběru projektantů.

Pražský radní pro dopravu a náměstek primátorky Petr Dolínek z ČSSD.

Blanka je úspěšný projekt, za rok komplexem projelo 30 milionů řidičů. Samozřejmě je třeba pokračovat, dostavět Městský okruh i další stavby jako třeba Radlickou radiálu. Pro pražskou dopravu je pak samozřejmě zásadní mít i Pražský okruh. Děláme ale i dílčí úpravy v problémových lokalitách.

Městská část Praha 9 pokračování Vysočanské radiály nepodporuje. Vedeme s nimi tedy v tomto směru diskusi. Ale mám pro vás dobrou zprávu, v oblasti přípravy Radlické radiály se nám daří velmi dobře za podpory městských částí Praha 5 a 13.

Vybudování Břevnovské radiály se nyní jeví jako neopodstatněné, území by zřejmě neuneslo takový dopravní tok. Nicméně situace se stále prověřuje.

Nové koleje pro tramvaje

Jsem rovněž zastáncem trati z Podbaby do ZOO a dále k Mazurské. Už se mi tuto trať povedlo ukotvit v návrhu budoucích tramvajových tratí a rovněž v územním plánu.

Plánuje se prodloužení tramvajové trati do Petrovic a Horních Měcholup.

Dokončení Pražského okruhu

Pražský okruh staví stát a my děláme maximum proto, aby zejména stavba č. 511, tedy propojka dálnic D1 a D11, mohla vzniknout co nejrychleji. V minulém týdnu jsem se také dohodl s panem premiérem Sobotkou na vzniku odborné skupiny na nejvyšší úrovni ve věci dostavby celého Pražského okruhu.

Všechny otázky a odpovědi NALEZNETE ZDE.

Autor: