I přes vysokou upisovací cenu akcie se stále může jednat o dobrou investici, pokud se potvrdí názory a spekulace o velkém růstovém potenciálu Facebooku. Očekávaný enormní zájem mezi retailovými klienty popisuje poměrně přesně behaviorální ekonomie, za niž byla v roce 2002 udělena Nobelova cena.
ČTĚTE TAKÉ: |
Ta popisuje chování investorů při nedostatku informací nebo neschopnosti je důkladně analyzovat. Tak například investoři mají tendenci investovat do akcií známých firem, ke kterým mají nějaký vztah. 900 milionů uživatelů Facebooku mluví za vše. Tato teorie také popisuje, že lidé nakupují, aby předešli výčitkám, že se nesvezli s ostatními na rostoucím titulu. Při poklesu titulu zase investor tolik nesmutní, protože ostatní také prodělali.
Řada retailových investorů ukotví svůj názor někde v minulosti, po obdržení nových informací jej již zřídka kdy mění. Tedy jejich původní emocionální rozhodnutí investovat do této akcie již žádná nová informace nezmění.
Facebook je učebnicovým příkladem aplikace behaviorální ekonomie v praxi. Pokud se podle této teorie bude řídit dostatečný počet investorů, cena podle mého názoru může, alespoň krátkodobě, z vysoké upisovací ceny ještě dále vzrůst