3. září 2011 17:44 Lidovky.cz > Byznys > Auto

Mercedes CLS: klasika
s prvky futurismu

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Mercedes CLS | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Mercedes CLS |
Původní Mercedes CLS zahltil svět termínem „čtyřdveřové kupé“. Nástupce to má mnohem těžší. Na obdivovaného předchůdce se těžko navazuje a navíc už není sám.

Když se v roce 2004 zjevila první generace Mercedesu CLS, vzbudila ambivalentní reakce. Některým vadilo, že Mercedes model prezentuje jako čtyřdveřové kupé, což je faktický nesmysl. Kupé přeci může mít jen dvě dveře! Ale vůz se líbil a byl natolik úspěšný, že jej začaly napodobovat další automobilky.

ČTĚTE TAKÉ:

Nyní je tu nástupce, který dostal obtížný úkol důstojně nahradit svůj vzor. Na první pohled má nové CLS elegantní proporce kombinující vysoké boky s nízkými okny dveří bez okenních rámů a splývavou siluetu. Design míchá rysy klasické, připomínající slavné mercedesy minulosti, s futuristickými. Stejný generační „skok“ uvidíte i pocítíte v interiéru novinky. Že CLS technicky vychází z třídy E, poznáte jen podle detailů, jeho kabina dostala originální tvary a působí draze. Má kůží obšitou palubní desku, kovové ozdoby i krásné sedačky, které dokážou podržet v zatáčkách a zároveň jsou velmi pohodlné. Trávit čas zde je potěšením. Navíc jde o neobvykle praktické kupé. Čtyři dospělí se do něj vejdou pohodlně a kufr pojme spoustu zavazadel, pokud ovšem projdou subtilním otvorem.

Mnoho luxusních sedanů vyšší střední třídy se dnes snaží za každou cenu působit sportovně. Na svých obrovských kolech a tvrdých podvozcích však často nezvládají to, k čemu byly původně navrženy: rychlé, ale přitom pohodlné cestování. To však není případ CLS, přestožemá být atletičtější alternativou tradičně komfortního Mercedesu třídy E. Právě pohodlná jízda je to, v čem vyniká.

Interiér Mercedesu CLS


Zkoušený vůz s příplatkovým vzduchovým pérováním nonšalantně pohlcoval nerovnosti silnic a do interiéru přenesl jen tlumené nárazy těch největších. Na řidičovy povely CLS reaguje odhodlaněji než třída E a s přirozenou sebejistotou. Zatáčky lze v tomto dobře vyváženém a stabilním autu projíždět opravdu rychle, až vás může začít štvát, že stabilizaci nejde vypnout. CLS má také strmější řízení, nově s elektrickým posilovačem, který však nepůsobí uměle.

Navíc jde o nezvykle tichý vůz, a to i s naftovým motorem, za normálních okolností téměř neslyšitelným, zato silným již od 1600 otáček. Druhá generace Mercesu CLS navazuje na svého předchůdce důstojně. Je to po všech stránkách dotaženější, opravdu působivé auto. Navíc již v základní verzi štědře vybavené. Jen nějaké sportovní chování kupé od něj nečekejte. Schopné je však víc než dost.

Jan Stacha
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz