Mercedes SL má delší životnost generací než většina aut. Ta minulá vydržela dnes neobvyklých devět let, aktuální šestá byla představena 60 let po premiérové závodní verzi.
Mercedes-Benz SL 350Rozměry 4617 × 1877 × 1315 mm Zavazadlový prostor 364–504 l (podle polohy střechy) Hmotnost 1685 kg Motor zážehový 6válec, 3,5 l Výkon 225 kW (306 k) Zrychlení 0–100 km/h 5,9 s Nejvyšší rychlost 250 km/h Komb. spotřeba 6,8–7,5 l/100 km Cena 2 388 000 Kč |
SL je původně zkratka Sport Leicht (sportovní lehký). Od lehkosti se další generace postupně vzdalovaly a časem se z SL stal luxusní roadster, později s elektricky ovládanou pevnou skládací střechou. Nyní se situace obrací. Nový Mercedes SL má poprvé hliníkovou karoserii, důmyslně využívající novátorskou kombinaci různých druhů hliníkových slitin i způsobů jejich spojování. Výsledkem je mimořádně pevná karoserie a hlavně snížení hmotnosti, u základního SL 350 o celých 140 kilogramů. To znamená lepší hbitost, výkony i spotřebu.
Návrat ke sportovnímu původu jako by chtěl Mercedes ukázat i uvnitř. Interiér se inspiroval supersportem SLS AMG, zpracování nemá chybu – materiály jsou vysoce kvalitní, žádné náhražky kovu zde nenajdete. Dvoumístný roadsterkupé je také docela praktický. Posádka má spoustu místa pro sebe i dostatek odkládacích schránek. Plochý široký kufr pojme množství zavazadel, i když je v něm složená střecha. Ta se sama zvedne po otevření víka kufru, aby udělala místo pro nakládání.
Kupé za 14 sekund Jako správný luxusní roadster má Mercedes SL dobře vyřešenou aerodynamiku. Se staženou střechou a vysunutou větrnou clonou, která může být ovládána i elektricky, s ním není nijak nepříjemné jet i téměř dvoustovkou. A když střechu zatáhnete, užijete si ticha srovnatelného s limuzínami téže značky.
ČTĚTE TAKÉ: |
Dokáže být také podobně komfortní. Adaptivní tlumiče žehlí nerovnosti, i když má auto velká kola. SL se neotřásá, nijak znatelně nekroutí a shora neuslyšíte žádné pazvuky, pro auta s pevnými skládacími střechami tak typické. Když přidáte, ožije. Nižší hmotnost je znát. SL nepůsobí těžkopádně, do zatáček se vrhá sebejistě a díky vynikajícímu podvozku a rozložení hmotnosti se jich dokáže udržet i v překvapivých rychlostech. Má přesné a skvěle vyvážené řízení, ve kterém sice neucítíte každý kamínek, ale to by sekMercedesu ani nehodilo. I brzdy jsou vynikající. Dojem nezkazí ani základní šestiválec.
Naopak, díky němu je SL 350 tak vyvážený v zatáčkách. Síly má dost, jen pokud chcete jet opravdu rychle, musíte udělat dvě věci. Přepnout sedmistupňovou automatickou převodovku z línějšího „eko“ režimu do sportovního, nebo řadit pádly na volantu a atmosférický motor více vytáčet. Pak šestiválec přesně reaguje na plyn a s narůstajícími otáčkami začne skvěle znít. Navíc je tato kombinace mimořádně hospodárná. V průměru jezdí za zhruba 8 až 9 litrů, úsporně i o litr méně.
Samozřejmě, ani dnešní SL není auto pro nadšence hledávající adrenalin za volantem. Je to spíš mimořádně vyspělý roadster, který se během čtrnácti sekund promění v kupé. Nabídne komfortní jízdu, a když je třeba, tak i překvapivě širokou škálu schopností. A jako obvykle disponuje spoustou technických vymožeností a inovací.
Nový Mercedes SL nemá žádnou viditelnou slabinu. Podařilo se mu perfektně skloubit komfort se schopnostmi a dělá přesně to, co se od něj chce. Nyní lépe než kdy dříve.