Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Mercedes, u něhož je vzhled to nej...

  13:29
Tradice vozů kupé vyšší střední třídy sahá ve výrobním programu značky MercedesBenz až do poloviny padesátých let. Během více než padesáti let se tyto automobily vyznačovaly mnoha různými názvy. Nejnovější verze, za jejímž volantem jsem absolvoval několik stovek kilometrů při příležitosti mezinárodní novinářské prezentace, se vrátila ke staronovému označení - Mercedes třídy E Coupé. Tento automobil je nástupcem modelu CLK.

Mercedes třídy E Coupé foto: mercedes

Mercedes uvádí, že v případě tohoto typu vozu zajímá zákazníky zdaleka nejvíce jeho vzhled. Proto se automobilka rozhodla pro poměrně výrazné tvary, na nichž je zřejmá inspirace oblíbeným sedanem CLS. Kulatou střechu a propnutou linii boků Mercedes v tomto případě zkombinoval s prvky použitými na nové generaci třídy E. Jedná se o příď s oddělenými světlomety a originální zvýrazněné zadní blatníky.

Po technické stránce je tento automobil postaven, i přes svůj název a vzhled, na podvozku třídy C. Tomu odpovídá také nabídka vnitřního prostoru. Motory, bezpečnostní prvky a asistenční systémy však mají základ ve větším modelu, od nějž má odvozené své jméno. Toto propojení různých modelů je zřejmé také v interiéru. Přístrojová deska je totiž povedeným mixem z obou těchto vozů.

Na silnici hlavně komfortní
I přes poměrně sportovní výraz celého vozu, působí kupé verze třídy E při jízdě vyzrálým dojmem. Řidiče nijak nenutí ke sportovní jízdě, ale když dostanete za volantem chuť na více emocí, automobil se překvapivě příliš nebrání. Jeho chování je zaměřené především komfortně a stejně jako u ostatních vozů této značky je i v tomto případě jeho doménou především jízda přímým směrem.

Mercedes třídy E Coupé

Automobil dodávaný výhradně se zadním pohonem při jízdě potěší velmi povedeným celkovým sladěním. Jízda s ním je proto velmi příjemná, a když se nechcete pohybovat na absolutních limitech, potěší i při sportovnějším jízdním stylu.

Na mezinárodní prezentaci v italské Florencii byla k dispozici všechna nabízená provedení. Z mnoha pohledů se mi jako ideální jevila verze E 350 CDI Coupé vybavená třílitrovým turbodieselem. Na druhou stranu modelem určeným pro automobilové gurmány je E 500 Coupé vybavené nádherně znějícím a silným osmiválcem se zdvihovým objemem 5,5 litru.

Naopak ekonomicky zaměřenými verzemi jsou čtyřválcové verze E 250 CDI a E 250 CGI. Zatímco první z nich je poháněna dvojitě přeplňovaným turbodieselem 2,2 litru, tak zážehová verze s přímým vstřikováním má turbodmychadlem přeplňovaný motor 1,8 litru. Oba tyto modely nabízejí naprosto dostatečnou dynamiku a potěší také nízkou spotřebou paliva, mně osobně ale na nich chyběla určitá vzletnost motorů s více válci, kterou bych u takto pojatého luxusního kupé očekával.

Kupé třídy E se již začalo prodávat také v České republice. Ceny začínají na 1 180 000 Kč, což je více, než kolik stojí jeho přímí konkurenti od BMW a Audi. Mercedes E Coupé tím ale ukazuje, že svoji novinku míří o segment výše. To ostatně dokazuje i jeho označení a skladba použitých motorů.
Autor: