Mercedes uvádí, že v případě tohoto typu vozu zajímá zákazníky zdaleka nejvíce jeho vzhled. Proto se automobilka rozhodla pro poměrně výrazné tvary, na nichž je zřejmá inspirace oblíbeným sedanem CLS. Kulatou střechu a propnutou linii boků Mercedes v tomto případě zkombinoval s prvky použitými na nové generaci třídy E. Jedná se o příď s oddělenými světlomety a originální zvýrazněné zadní blatníky.
Po technické stránce je tento automobil postaven, i přes svůj název a vzhled, na podvozku třídy C. Tomu odpovídá také nabídka vnitřního prostoru. Motory, bezpečnostní prvky a asistenční systémy však mají základ ve větším modelu, od nějž má odvozené své jméno. Toto propojení různých modelů je zřejmé také v interiéru. Přístrojová deska je totiž povedeným mixem z obou těchto vozů.
Na silnici hlavně komfortní
I přes poměrně sportovní výraz celého vozu, působí kupé verze třídy E při jízdě vyzrálým dojmem. Řidiče nijak nenutí ke sportovní jízdě, ale když dostanete za volantem chuť na více emocí, automobil se překvapivě příliš nebrání. Jeho chování je zaměřené především komfortně a stejně jako u ostatních vozů této značky je i v tomto případě jeho doménou především jízda přímým směrem.
Automobil dodávaný výhradně se zadním pohonem při jízdě potěší velmi povedeným celkovým sladěním. Jízda s ním je proto velmi příjemná, a když se nechcete pohybovat na absolutních limitech, potěší i při sportovnějším jízdním stylu.
Na mezinárodní prezentaci v italské Florencii byla k dispozici všechna nabízená provedení. Z mnoha pohledů se mi jako ideální jevila verze E 350 CDI Coupé vybavená třílitrovým turbodieselem. Na druhou stranu modelem určeným pro automobilové gurmány je E 500 Coupé vybavené nádherně znějícím a silným osmiválcem se zdvihovým objemem 5,5 litru.
Naopak ekonomicky zaměřenými verzemi jsou čtyřválcové verze E 250 CDI a E 250 CGI. Zatímco první z nich je poháněna dvojitě přeplňovaným turbodieselem 2,2 litru, tak zážehová verze s přímým vstřikováním má turbodmychadlem přeplňovaný motor 1,8 litru. Oba tyto modely nabízejí naprosto dostatečnou dynamiku a potěší také nízkou spotřebou paliva, mně osobně ale na nich chyběla určitá vzletnost motorů s více válci, kterou bych u takto pojatého luxusního kupé očekával.
Kupé třídy E se již začalo prodávat také v České republice. Ceny začínají na 1 180 000 Kč, což je více, než kolik stojí jeho přímí konkurenti od BMW a Audi. Mercedes E Coupé tím ale ukazuje, že svoji novinku míří o segment výše. To ostatně dokazuje i jeho označení a skladba použitých motorů.
Po technické stránce je tento automobil postaven, i přes svůj název a vzhled, na podvozku třídy C. Tomu odpovídá také nabídka vnitřního prostoru. Motory, bezpečnostní prvky a asistenční systémy však mají základ ve větším modelu, od nějž má odvozené své jméno. Toto propojení různých modelů je zřejmé také v interiéru. Přístrojová deska je totiž povedeným mixem z obou těchto vozů.
Na silnici hlavně komfortní
I přes poměrně sportovní výraz celého vozu, působí kupé verze třídy E při jízdě vyzrálým dojmem. Řidiče nijak nenutí ke sportovní jízdě, ale když dostanete za volantem chuť na více emocí, automobil se překvapivě příliš nebrání. Jeho chování je zaměřené především komfortně a stejně jako u ostatních vozů této značky je i v tomto případě jeho doménou především jízda přímým směrem.
Automobil dodávaný výhradně se zadním pohonem při jízdě potěší velmi povedeným celkovým sladěním. Jízda s ním je proto velmi příjemná, a když se nechcete pohybovat na absolutních limitech, potěší i při sportovnějším jízdním stylu.
Na mezinárodní prezentaci v italské Florencii byla k dispozici všechna nabízená provedení. Z mnoha pohledů se mi jako ideální jevila verze E 350 CDI Coupé vybavená třílitrovým turbodieselem. Na druhou stranu modelem určeným pro automobilové gurmány je E 500 Coupé vybavené nádherně znějícím a silným osmiválcem se zdvihovým objemem 5,5 litru.
Naopak ekonomicky zaměřenými verzemi jsou čtyřválcové verze E 250 CDI a E 250 CGI. Zatímco první z nich je poháněna dvojitě přeplňovaným turbodieselem 2,2 litru, tak zážehová verze s přímým vstřikováním má turbodmychadlem přeplňovaný motor 1,8 litru. Oba tyto modely nabízejí naprosto dostatečnou dynamiku a potěší také nízkou spotřebou paliva, mně osobně ale na nich chyběla určitá vzletnost motorů s více válci, kterou bych u takto pojatého luxusního kupé očekával.
Kupé třídy E se již začalo prodávat také v České republice. Ceny začínají na 1 180 000 Kč, což je více, než kolik stojí jeho přímí konkurenti od BMW a Audi. Mercedes E Coupé tím ale ukazuje, že svoji novinku míří o segment výše. To ostatně dokazuje i jeho označení a skladba použitých motorů.