17. července 2010 16:00 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Milionový šampionát v JAR. Podívejte
se, jak vydělával Adidas a spol.

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Španělsko - Paraguay (španělští fanoušci). | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Španělsko - Paraguay (španělští fanoušci). | foto: Reuters
PRAHA Mistrovství světa ve fotbale skončilo. Zatímco souboj o medaile se odehrával na zelených trávnících, souboj o miliony dolarů probíhal v zákulisí šampionátu. Největší světové firmy, které se rozhodly na fotbalové události roku vydělat, nyní zveřejnily odhady tržeb.

Tržby jednotlivých firem uveřejnil Investicniweb.cz na základě údajů serveru Businessinsider.com. 

Adidas


Náklady: Za smlouvu s FIFA zaplatil Adidas 351 milionů dolarů.

Výsledek: Společnost odhaduje prodej svých produktů, související s mistrovstvím světa, na téměř miliardu a 900 milionů. To jsou pro Adidas rekordní čísla. Oproti mistrovství Evropy v roce 2008 jde o 15procentní nárůst, ve srovnání s mistrovstvím světa před čtyřmi lety je to dokonce 26procentní zlepšení. Jen pro příklad, dresů se tento rok podařilo prodat už 6 a půl milionu, což je více než dvojnásobek oproti MS v Německu.

Visa


Náklady: Za smlouvu s FIFA zaplatila Visa 200 miliónu dolarů.

Výsledek: Útraty z karet Visa se v prvních třech červnových týdnech zvedly meziročně o 65 procent. A to díky fanouškům. V jiných zemích to může trvat mnohem déle než rok, aby byla patrná taková změna. Zde pomohl firmě samozřejmě obrovský příliv fanoušků do Afriky. Těm se podařilo utrácet ve více než 14 tisících obchodech a 186 obchodních centrech.

Coca-Cola


Náklady: Za smlouvu s FIFA za období 2007 až 2012 zaplatila Coca-Cola 500 milionů dolarů.

Výsledek: Stručně a jasně - prodej se díky mistrovství světa zvýšil o 3 procenta. Výsledek, který možná tolik neohromí, ale výrobce limonád dlouhodobě těží ze spolupráce s největšími sportovními svátky.

Emirates Airlines


Náklady: Sponzorský příspěvek v hodnotě 195 milionů dolarů.

Výsledek: 22 zápasů, dvě čtvrtfinále, semifinále, boj o třetí místo, a samozřejmě finále, a to jak během tohoto mistrovství, tak na tom nadcházejícím. To vše měli diváci ve Spojených Arabských Emirátech zdarma. Fotbaloví nadšenci letící s Emirates Airlines si navíc mohli užívat všech živých přenosů a záznamů, které měla letecká společnost také k dispozici.

Sony


Náklady: Sponzorský příspěvek v hodnotě 305 milionů dolarů na MS 2010 a 2014.

Výsledek: Sony mohla všem lidem předvést svou novou 3D technologii. Stánky s možností přímého sledování zápasů v trojrozměrném obraze nabízela na stovkách míst po celé Jihoafrické republice. Na Mandelově náměstí v luxusní čtvrti Johannesburgu dokonce instalovala toto zařízení ve zvětšené verzi, tudíž si mohl tuto novou technologii okoukat téměř každý návštěvník MS.

McDonald's


Náklady: 10 až 25 milionů dolarů.

Výsledek: Společnost čekala růst tržeb v samotné Jihoafrické republice o 20 procent. Díky obrovské publicitě se celosvětové tržby zvedly firmě o 4,8 procenta.

Lidovky.cz
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!