9. července 2016 17:00 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Míst pro akvaparky už v Česku moc není. Výjimkou jsou Budějovice, míní manažer

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Dívky na jedné z atrakcí v akvaparku v Pasohlávkách | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Dívky na jedné z atrakcí v akvaparku v Pasohlávkách | foto: Jiří Salik Sláma-MAFRA
PRAHA Potenciálních míst pro akvaparky je v Česku už jen několik. Třeba v Českých Budějovicích. Tvrdí to Radek Steinhaizl ze společnosti Relaxsolution, který se v oblasti investiční výstavby a provozu relaxačních zařízení pohybuje více než patnáct let. Do loňského roku řídil Aquapalace Praha.

LN: Chystá se v současnosti na našem území stavba nějakého akvaparku?
Nevím o žádném aktuálně připravovaném větším projektu kategorie akvaparku. Nyní probíhá například příprava projektové dokumentace pro výstavbu nového plaveckého bazénu v Písku a několik projektů rekonstrukce bazénů třicet čtyřicet let starých, kde dochází mimo technickou obnovu zařízení i k doplňování nových atrakcí a služeb do původních plaveckých bazénů.

LN: Je tu ještě vůbec prostor pro větší vodní zábavní centra?
Ano, i když potenciálních míst pro akvaparky je jen několik. Třeba v Českých Budějovicích, kde toto krajské město dosud pro občany nenabízí žádný obdobný druh vodní zábavy a relaxace.

U koupališť se bude jednat především o rekonstrukce a zatraktivňování stávajících zařízení, jelikož jsou poměrně ve velkém množství rozmístěna u sídelních útvarů. Výjimkou mohou být velká města jako například Praha, kde je především v letním období vodních ploch pro koupání nedostatek.

Radek Steinhaizl ze společnosti Relaxsolution.

LN: Jsou Češi ochotní za tuzemské akvaparky utrácet, nebo vyrazí raději do ciziny?
Ochotni určitě jsou. Například Aquapalace Praha je třetím nejnavštěvovanějším turistickým cílem v České republice, Aqualand Moravia je oblíbenou destinací na jižní Moravě, kam přijíždí mnoho návštěvníků i ze Slovenska a Rakouska. Návštěva akvaparku je v době prázdnin výletem za zábavou a návštěvníci řeší především nabídku atrakcí s menším akcentem na cenu vstupného.

V cizině se najdou určitě zajímavé projekty, ale zde je otázka dopravní dostupnosti, a proto jsou zákazníky z Česka navštěvovány především v rámci dovolenkových destinací.

LN: Lze říct, zda jsou oblíbenější akvaparky, nebo koupaliště?
Akvapark je pro jednu či několik málo návštěv pro zákazníka za léto. Koupaliště je v případě hezkého počasí pro takřka každodenní návštěvu. Je to dáno cenou vstupného, ale především tím, že koupaliště jsou obvykle v okolí bydliště zákazníků.

LN: Co rozhoduje o úspěšnosti?
Lokalita, nabídka atrakcí, kvalita služeb, možnost zaujmout více zákaznických kategorií. V letní sezoně je to pak i dáno faktorem, který člověk neovlivní, a to je počasí. Pokud je hezky, jsou všechny kategorie vodních zařízení plné a mají úspěšnou sezonu.

LN: Jsou akvaparky a koupaliště ziskové?
Soukromá zařízení musí být orientována na zisk, zatímco u podporovaných zařízení – například z rozpočtů měst – je mnohdy upřednostňována veřejná služba před ekonomikou zařízení. Pro výsledek letní sezony je ovšem rozhodující vliv počasí.

Eva Fryšarová
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.