Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Módní značka šokovala sexy prádlem pro děti

Média

  10:25
PAŘÍŽ - Francouzská oděvní značka Jours aprés Lunes šokovala svou novou kolekcí spodního prádla pro děti a mladé dívky. V sexy prádle z luxusních materiálů pózují pro magazín firmy čtyřleté holčičky, které jsou ale nalíčené, načesané a profilované jako by jim bylo minimálně pětkrát tolik.

Mladá dívka pózuje v nové kolekci spodního prádla francouzské značky Jours Apres Lunes. foto: Sophie Morin Collection

Na jedné z fotografií se například dívka vystavuje na pohovce s velkými slunečními brýlemi. Na sobě má jen kalhotky a krátký uvázaný puntíkovaný svršek.

Fotografie v propagačním katalogu rázem vyvolaly vlnu zděšení, negativně se k nim vyjádřila řada módních komentátorů. Například Marilisa Racco zhodnotila kolekci pro NY Daily News takto:

"Tyto obrázky nejsou roztomilé. Je to naprosto nevhodné, aby čtyřletou dívku s natupírovanými vlasy ukazovali jako by to byla Brigitte Bardot ve filmu A bůh stvořil ženu. Je nevhodné sexualizovat děti," míní módní komentátorka.

Mladá dívka pózuje v bikinách francouzské značky Jours Apres Lunes.

Další modely z kolekce si můžete prohlédnout na stránkách módního blogu Fasionista.

Autorka kolekce Sophie Morinová ale svou práci brání, a to jak prádlo pro dívky od 4 do 14 let, tak i kolekci určenou pro slečny od 14 do 20 let. V rozhovoru pro Metro Wolrd News uvedla:

MWN Není kolekce už za hranicí?
Jours aprés Lunes vycházel z myšlenky, že mezi nepohodlným spodním prádlem a jeho super sexy protipólem neexistuje pro děti žádná další alternativa. Jsem v oboru 15 let a vše, co jsem
chtěla udělat, bylo nabídnout dívkám ve věku od 14 do 20 let jemné a pohodlné prádlo, odpovídající jejich věku, ovšem ne vulgární.

MWN A co třeba vaše bikiny?
Trojúhelníčkové jsou v kolekci jen dvoje – nejmladší dívky je mohou nosit jako plavky nebo jako druh opory. Žádné skutečné podprsenky
ale v katalogu nejsou.

MWN Luxusní prádélko ale k dětem příliš nepasuje, ne?
Ráda bych zdůraznila, že toto spodní prádlo nemá nic společného se sexem. K jeho výrobě jen byly použity stejné materiály, jako používají módní návrháři luxusního prádla.

MWN Pročpak fotky budí emoce?
Všechny snímky zobrazují děti hrající své hry, jak jsme to kdysi dělávali my všichni. Normálně děti nenosí vysoké podpatky, lak na nehty či
rtěnku. Fotky jsou přehnané jako celý jejich svět.

Anketa

Přijde vám vhodné propagovat dětské spodní prádlo způsobem, jakým učinila značka Jours aprés Lunes?

Ano, chápu tu nadsázku, přijde mi to roztomilé. 128
Ne, považuji to za naprosto nevhodné. 784
Autor:

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...