11. září 2009 13:57 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Módu zasáhla krize, kolekce
budou levnější a střízlivější

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 2Diskuse
Jednodušší módní kolekce na léto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Jednodušší módní kolekce na léto. | foto: ČTK
NEW YORK Hospodářská recese odrazuje lidi od velkého utrácení za módu a návrháři se tomu snaží přizpůsobit. Týden módy, který včera začal v New Yorku, si dal za cíl zpřístupnit módní svět širší veřejnosti a v nepříznivých dobách hospodářské krize nalákat více zákazníků ke koupi představených modelů.

Přehlídky sice zůstávají nadále přístupné jen hrstce vyvolených, pro další zájemce je ale připraveno mnoho doprovodných akcí.

Na newyorském Týdnu módy se představí více než 60 módních návrhářů, což je přibližně stejný počet, jaký předvedl své kolekce na stejné akci v únoru. Ve snaze přitáhnout k Týdnu módy co nejvíce obyčejných lidí zahájila včera celou událost Noc módy (Fashion’s Night Out), uspořádaná z iniciativy proslulé šéfredaktorky módního časopisu Vogue Anny Wintourové.

Musíme být zodpovědnější
Obchody měly pro zákazníky zůstat včera otevřené do pozdních večerních hodin nejen v New Yorku, ale i v dalších módních metropolích v Británii, Řecku, Itálii, Rusku, ve Francii, v Brazílii, Indii, ve Španělsku, v Číně, Německu, Japonsku a na Tchaj-wanu.

Na zpřístupnění modelů rozsáhlejšímu okruhu zákazníků myslí i návrháři. Slavný designér Marc Jacobs podle svých slov nabídne v New Yorku jednodušší show s oděvy v širším cenovém rejstříku.
"Všichni se snažíme jednat trochu zodpovědněji. Nabízíme víc, aby více lidí mělo více možností si naše věci dovolit," konstatoval.

Módní průmysl se pokouší překonat dopady hospodářské recese, která ve velké míře odrazuje zákazníky od utrácení za módu.
Podle amerického sdružení pro oblečení a obuv si průměrný americký zákazník koupil v roce 2008 sedm párů bot a 64 kusů oděvů, zatímco v roce 2007 to bylo osm párů bot a 67 kusů oblečení.

Představitelé módního průmyslu proto přehodnocují obecné fungování celého odvětví. U módních přehlídek jde kupříkladu o skutečnost, že modely bývají dostupné až půl roku po své prezentaci na přehlídce.

Konkrétně současná newyorská přehlídka uvádí modely na jaro/léto 2010. Pro návrháře jde o užitečný systém, který jim dává čas dokončit své kolekce, zatímco obchodníci mají dostatek času naplánovat si, co nakoupí. Zákazníci, k nimž se informace o nových modelech díky moderním médiím dostanou okamžitě, však chtějí novinky hned.

ČTK
  • 2Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz